English

سردار هادیانفر:

خواهشمندیم صداوسیما از ما مطالبات ریالی نداشته باشد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: به دنبال این هستیم تا در تفاهم‌نامه‌ای ، صدا و سیما اقدام به فرهنگ سازی و تولید برنامه‌هایی در حوزه تغییر رفتار رانندگی کند اما خواهش ما این است که این سازمان از ما مطالبات ریالی نداشته باشد.

خواهشمندیم صداوسیما از ما مطالبات ریالی نداشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سید کمال هادیانفر ،  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم وجدید پلیس راه که صبح امروز (31 تیر) در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: همه دستگاه‌ها در حوزه ترافیک باید فرهنگ‌سازی کنند تا بتوانیم آمار حوادث و جانباختگان حوادث ترافیکی را کاهش دهیم .

 وی صدا و سیما را یکی از مهمترین این نهادها برشمرد و گفت به دنبال این هستیم تا در تفاهم‌نامه‌ای ، صدا و سیما اقدام به فرهنگ سازی و تولید برنامه‌هایی در حوزه تغییر رفتار رانندگی کند اما خواهش ما این است که این سازمان از ما مطالبات ریالی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود که باید مبالغ گزافی را به صدا و سیما بدهیم تا آن را جایگزین برنامه های تبلیغاتی خود کنند، گفت: برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی رفت و آمد و تغییر رفتار لازم است همه دستگاه ها به وظیفه خود عمل کنند.

سردار هادیان‌فر با بیان اینکه ۳۳ دستگاه در حوزه کاهش تصادفات و فرهنگ ترافیک دارای وظیفه هستند خاطرنشان کرد: امیدواریم که همه دستگاه ها با تمام توان به پای کار آمده تا تاکیدات مقام معظم رهبری برای کاهش جان باختگان حوادث رانندگی محقق شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لازم می‌دانم بار دیگر از اقدامات دستگاه‌های مختلف در طرح نوروزی 98 قدردانی کنم، گفت: در نوروز امسال بیش از 107 هزار نفر به شکل شبانه روزی در طول 20 روز تلاش کردند که نتیجه این تلاش‌ها منجر به کاهش 7.6 درصدی تصادفات در این ایام شد.

وی با بیان اینکه لازم می‌دانم از هلال احمر، اورژانس، راهداری و دیگر دستگاه‌هایی که در کنار پلیس حضور داشتند قدردانی کنم گفت:در عین حال لازم است که ما ناوگان‌مان را به‌روز رسانی کنیم و از تجهیزات و دانش روز بهره بیشتری ببریم.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ما نیازمند نوسازی و به روز رسانی ناوگان‌ هستیم. البته نه تنها پلیس راهور بلکه هلال احمر، اورژانس و ... نیز این نیاز را دارد و دولت باید در این حوزه کمک کند.

هادیانفر با بیان اینکه 17 هزار و 318 نفر سال گذشته در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند گفت: همچنین 365 هزار نفر نیز طی این مدت مصدوم شده‌اند که اینها نشان می‌دهد که لازم است اقدامات جدی برای کاهش تصادفات رانندگی انجام شود.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و شرایط دولت اظهار کرد: می‌دانیم که مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما این تعداد جانباخته در حوادث رانندگی شایسته جمهوری اسلامی نیست و باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی با برشمردن برخی از حوادث رانندگی در روزهای اخیر گفت: در همین حادثه مینی بوس که منجر به مرگ 14 نفر شد مینی بوسی که معاینه فنی نداشت در یک جاده فرعی تردد کرد. باید از چنین مواردی جلوگیری شود و ما نیازمند حمایت جدی دولت هستیم.

وی از مرگ بیش از 4129 نفر در بهار امسال طی تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: 70 درصد این افراد در جاده‌های کشور و 30 درصد نیز در درون شهرها جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه 92 درصد حوادث به دلیل عامل انسانی رخ می‌دهد اظهار کرد: 82 درصد تصادفات نیز ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز،‌ عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده است که این نشان می‌دهد چهار عامل انسانی چه تاثیر زیادی بر وقوع تصادفات دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی بر روی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز تاثیرگذار بوده است و در شرایطی که یک راننده به طور میانگین باید 9 ساعت در روز رانندگی کند با توجه به اینکه حقوقش کفاف نمی‌دهد مجبور است زمان بیشتری را رانندگی کند و همین باعث می‌شود که در کسری از ثانیه حوادث ناگواری رخ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی