English

کیفیت هوای تهران در ۱۶ تیر ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 92 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 16 تیر 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه 16 تیر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین  95 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 92 در شرایط سالم  قرار دارد.

وی گفت: بر طبق نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا برای شهر تهران، با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (یکشنبه، 16 تیر) بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد، به گونه ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

نظری افزود: همچنین در ساعات بعدازظهر شانزدهمین روز از تابستان 98، همراه با افزایش تابش نور خورشید، رفته رفته بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد و غلظت آلاینده مذکور بین ساعات 14 الی 18 روز یکشنبه به بیشترین مقدار خواهد رسید. بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن در بعضی ساعات روز جاری، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی برخی ساعات در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

وی بیان کرد: به تدریج در ساعات پایانی یکشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و با تداوم این وضعیت جوی تا روز بعد، افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها در صبحگاه هفدهمین روز از تیر 98 دور از انتظار نخواهد بود. هر چند با تغییر شرایط جوی در روز دوشنبه، برخی ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را در برخی ساعات به همراه خواهد داشت. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، طی برخی ساعات روز دوشنبه افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق) مشاهده خواهد شد که سبب برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا به ویژه برای گروه های حساس در اکثر مناطق پایتخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه