English

کیفیت هوای تهران در ۱۱ تیر ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 64 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 11 تیر 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 11 تیر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین  107 در شرایط ناسالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 64 در شرایط سالم  قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (سه شنبه، 11 تیر) می باشد که در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر همراه با وزش باد بوده و احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق طی برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود.

نظری افزود: همچنین همزمان با افزایش تابش نور خورشید تا نیمه روز و در حضور گازهای آلاینده اولیه، شرایط برای تولید آلاینده ازن فراهم خواهد شد و احتمال می رود غلظت آلاینده مذکور بین ساعات 13 الی 18 روز جاری به بیشترین مقدار برسد.

وی اظهار داشت: از این رو، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده های اشاره شده در برخی ساعات یازدهمین روز از تابستان 98، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد. رفته رفته در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و با تداوم این شرایط تا روز بعد، احتمال می رود در برخی ساعات صبحگاه چهارشنبه افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها مشاهده گردد.

نظری بیان کرد: هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد، به گونه ای که برای برخی ساعات بعدازظهر وزش باد (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات چهارشنبه، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت طی برخی ساعات دوازدهمین روز از تیر ماه 98 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه