English

کیفیت هوای تهران در ۱۰ تیر ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 97 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 10 تیر 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 10 تیر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین  115 در شرایط ناسالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 97 در شرایط سالم  قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (دوشنبه، 10 تیر ماه) نسبت به روز گذشته می باشد و برای برخی ساعات، به ویژه بعدازظهر، وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

نظری افزود: همچنین با افزایش تابش نور خورشید و دمای هوا در طول روز، شرایط برای انجام واکنش های فتوشیمیایی فراهم شده، به گونه ای که در بعدازظهر دوشنبه (بین ساعات 13 الی 18) بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد. از این رو، با افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات روز جاری، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

وی بیان کرد: به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت دوشنبه و تداوم این شرایط تا روز بعد، تجمع موقتی آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه یازدهمین روز از تابستان 98 دور از انتظار نخواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: هرچند با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد پیش بینی می شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را طی برخی ساعات به همراه خواهد داشت. همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی