English

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی:

مواجه ۹۷ درصد مساحت خراسان رضوی با پدیده خشکسالی

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی در سال آبی گذشته به لحاظ بارش ها نسبت به ۵۰ سال اخیرخشک ترین سال را تجربه کرد و وضعیت منابع آب شرب نگران کننده تر شده است.

مواجه ۹۷ درصد مساحت خراسان رضوی با پدیده خشکسالی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در سخنانی گفت: خشکسالی بسیار شدید در استان باعث کاهش منابع آب شرب ۳۶ شهر و ۶۵۰ روستا در این استان شده است و ۹۷ درصد مساحت استان با پدیده خشکسالی بسیارشدید مواجه میزان تولید آب در این مناطق با مصرف برابر و یا کمتر است.

علوی افزود: در حالیکه استان خراسان رضوی در سال آبی گذشته به لحاظ بارش ها نسبت به ۵۰ سال اخیرخشک ترین سال را تجربه کرد، وضعیت منابع آب شرب در سال آبی جاری به دلیل خشک شدن و یا کاهش آب دهی چاه ها، قنوات، چشمه ها و رودخانه ها به مراتب نگران کننده تر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی متذکر شد: میزان بارندگی در خراسان رضوی طی سال آبی جاری ۱۰۹ میلی متر بوده که در مقایسه با ۱۹۰ میلی متربارش های بلندمدت، ۴۴ درصد کاهش نشان می دهد و رتبه نخست خشکسالی در کشور را نصیب استان کرده است.

وی تاکید کرد: خدمت رسانی آبفای استان به ۹۵ شهر و دو هزار و۳۰۰ روستا، از تهیه برنامه های رفع مشکل آب شرب در این مناطق با پیش بینی ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار بوده که تعدادی در حال اجرا و برخی آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار داشت: در همین رابطه سه اصل مهم مدیریت تولید، توزیع و توقعات و انتظارات وجود دارد که مدیریت تولید وظیفه آبفا و بخشی هم آب منطقه ای است، ولی در مدیریت توقعات و انتظارات باید توجه داشت که میزان مصرف بایستی در حد تولید آب باشد نه بشتر.

وی در ادامه یادآور شد: آبفای استان برای رفع نیاز آبی مشترکان اقدام به تولید ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه می کند که در روزهای گرم سال با هزار و ۴۰۰ تا هزار و۵۰۰ لیتر برثانیه کمبود آب مواجه است.

علوی در خاتمه خاطرنشان کرد: کاهش زمان استفاده از کولرهای آبی به مدت سه ساعت و استحمام به مدت سه دقیقه و تنظیم مصرف فلاش تانک به نصف از راهکارهای جبران کسری ۱۰ درصد کمبود آب در استان برشمرد و مشترکان را به رعایت این موارد توصیه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه