English

خشکسالی و تنش آبی در انتظار کردستانی ها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از آمادگی این شرکت برای مقابله با خشکسالی و تنش آبی در سال 1400 خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از تنش آبی و سازگاری با کم آبی در سال جاری، کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برگزار می‌شود.

خشکسالی و تنش آبی در انتظار کردستانی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آرش آریانژاد صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه های استان با اشاره به میزان کاهش بارندگی در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حادث شده، جلسات کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل جهت بررسی و هماهنگی‌های لازم به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی به تسریع در اقدامات مدیریتی در حوزه بحران و پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: تأمین آب شرب شهروندان از اولویت‌های این شرکت است که برنامه‌ریزی‌های عملیاتی برای تأمین آب شرب پایدار به خصوص در شهرهایی که منبع تأمین آب شرب آن از محل سدها است، انجام شده و همچنین هماهنگی‌های لازم با شرکت توسعه آب و نیروی ایران در خصوص ذخیره 40 میلیون متر مکعبی حجم آب سد آزاد، جهت رهاسازی دو مرحله‌ای (اردیبهشت و مهر ماه) به سد قشلاق انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: در راستای جلوگیری از قطعی برق در تاسیسات و ادارات شهرستان‌های تابعه در فصول پیک مصرف برق، آمادگی‌های لازم برای استقرار دیزل ژنراتورها، بعمل آمده است.

 آریانژاد خاطر نشان کرد: پایش آب سد قشلاق به صورت مستمر صورت می‌پذیرد و به منظور ارتقاء کیفی آب این سد هماهنگی‌های لازم  براساس مطالعات بعمل آمده برای خرید تجهیزات با شرکت مدیریت منابع آب ایران صورت گرفته است.

وی، در پایان با اشاره به کاهش نزولات جوی و کم آبی امسال یادآور شد: عبور از شرایط پیش رو صرفا با همکاری و همدلی هم استانی‌های شریف با مصرف صحیح و بهینه منابع آب در تمامی بخش‌های شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات امکان پذیر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه