English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وضعیت قیمت گذاری سلیقه ای در فروش و اجاره آپارتمان / قیمت ها در غرب تهران چقدر است؟

در شرایط کنونی قیمت آپارتمان در غرب تهران به ازای هر متر حدود 60 تا 120 میلیون تومان و در صادقیه و بلوار فردوس هم به طور میانگین 100 میلیون تومان به ازای هر کتر قیمت گذاری شده و اجاره ها بر مبنای همین قیمت ها، بسیار متنوع تعیین شده که تقریبا ودیعه هم برای آپارتمان های زیر 80 متر بین 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان و اجاره نقدی هم بین 3 میلیون تا 10 میلیون تومان تعیین شده است.

وضعیت قیمت گذاری سلیقه ای در فروش و اجاره آپارتمان / قیمت ها در غرب تهران چقدر است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در هفته های اخیر با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد شاهد واکنش سایر بازارها از جمله قیمت مسکن هستیم، برخی کارشناسان معتقدند که بازار مسکن به دلیل چسبندگی و همچنین متاثر بودن از قیمت مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران، قیمت زمین و ... به سرعت نسبت به کاهش قیمت دلار واکنش نشان نمی دهد. با این حال خبرهایی وجود دارد مبنی بر اینکه قیمت ملک و اجاره تا حدودی تحت تاثیر شرایط جدید ارز قرار گرفته است. در این گزارش به وضعیت تغییر قیمت مسکن و اجاره بهای منطقه غرب تهران پرداخته شده است.

در حال حاضر قیمت مسکن در هر منطقه ای تابع عوامل مختلفی مانند وضعیت محله، کیفیت مصالح ساختمانی، داشتن امکاناتی همچون آسانسور و پارکینگ و در نهایت عمر آپارتمان است. در شرایط کنونی قیمت آپارتمان در ستارخان به ازای هر متر حدود 60 تا 120 میلیون تومان قیمت گذاری شده و در منطقه صادقیه و بلوار فردوس هم با قیمت کمی پایین تر در حدود میانگین 100 میلیون تومان است، زیرا در برخی از موارد دیده می شود که با وجود اینکه از نظر موقعیت مکانی و امکانات آپارتمان و حتی سال ساخت تفاوت چندانی وجود ندارد آگهی های فروش بین 10 تا 20 میلیون تومان نوسان قیمت دارند و این موضوع حکایت از این دارد که قیمت گذاری ها به صورت سلیقه ای در اپلیکیشن ها انجام شده است.

 

وضعیت اجاره ها

وضعیت اجاره در منطقه ستارخان هم تحت تاثیر بازار خرید و فروش مسکن است، وضعیت فایل های آگهی شده در این منطقه هم حکایت از این دارد که در تعیین مبلغ اجاره ارزش ودیعه را حدود 10 تا 15 میلیون تومان برای قیمت هر متر در نظر گرفته شده است، در منطقه صادقیه و همچنین بلوار فردوس تنوع قیمت های پیشنهادی بسیار بالاست و قیمت برخی آپارتمان ها از ستارخان بالاتر و برخی هم بسیار بالاتر است.

البته برخی فایل هابرای دریافت اجاره نقدی ودیعه را تبدیل کرده اند، برای نمونه ودیعه یک ملک 60 متری در ستارخان حدود 600 تا 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده و اگر رهن و اجاره پیشنهاد شده باشد حدود 300 میلیون تومان رهن و بین 4 تا 8 میلیون تومان هم اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.  قیمت ها، بسیار متنوع تعیین شده که تقریبا ودیعه هم برای آپارتمان های زیر 80 متر بین 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان و اجاره نقدی هم بین 3 میلیون تا 10 میلیون تومان تعیین شده است. 

یکی از دلایل افزایش اجاره خانه در ماه های اخیر تورم عمومی و رشد نرخ بهره بانکی و ... بوده که به تناسب اینکه ارزش یک دارایی چقدر شده قیمت اجاره آنهم بالا رفته است.

 

بیشتر بخوانید:

فسخ قرارداد اجاره توسط مستاجر

چرا مصوبه شورای عالی مسکن ناکارآمد است؟ / مشکل اجاره با عرضه مسکن حل می شود

روش ثبت ‌نام برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن/ شماره پیامک درخواست وام اعلام شد

انتظارات تورمی قیمت اجاره های مسکن را بالا برد

قیمت آپارتمان در مناطق مختلف نواب/ آگهی اجاره های نجومی پیش از فصل جابه جایی

 

به تازگی ابوالفضل نوروزی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلایل بروز مشکلات در قیمت مسکن و اجاره گفته است که « برای کاهش اجاره بهای مسکن به بحث عرضه واحدهای مسکونی خالی از سکنه ورود کرده ایم. بر اساس بررسی که انجام شد، یک میلیون خانه خالی از سکنه را شناسایی کردیم و به مالکان آنها اعلام شد تا وضعیت خانه های خود را اعلام کنند.»

همچنین باید توجه داشت که در شورای عالی سران قوا مصوب شده که افزایش قیمت اجاره مسکن در تهران ۲۵ درصد و در سایر استان‌ها ۲۰ درصد باشد. همچنین بر اساس طرح مجلس اگر مستاجر از موجری به دلیل گرفتن مبلغ بیش از ۲۵ درصد شکایت کند موجر باید علاوه بر برگرداندن مبلغ اضافه ۴۰ درصد از آن مبلغ را نیز به عنوان مالیات بپردازد. مشاورین املاک در زمان انعقاد قرارداد باید اجاره نامه قبلی را بررسی و بر اساس آن قیمت ۲۵ درصد جدید را لحاظ کنند. در یک سال گذشته ۲۰۰ مورد پلمپ بنگاه‌های مشاورین املاک به دلیل تخلف صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه