English

نعمت الله ترکی در پاسخ به موج؛

صادرات یک میلیون بشکه نفت و فرآورده ها در سال ۹۹ محقق می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: از آنجایی که بودجه بر مبنای شرایط تحریم تدوین شده و سال گذشته نیز کشور توانست صادرات یک میلیون و نیم میلیون بشکه نفت و فرآورده ها را محقق کند، از این رو در سال جدید نیز با در نظر گرفتن قیمت 50 دلاری برای هر بشکه نفت در مجموع درآمد 18 میلیارد دلاری برای نفت و فرآورده ها و 4 میلیارد دلار برای بخش گاز درآمد پیش بینی شده است که 36 درصد آن به صندوق توسعه ملی داده می شود.

صادرات یک میلیون بشکه نفت و فرآورده ها در سال  99 محقق می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در نشست خبری با اشاره به اینکه بودجه ریزی با رسالت مقابله با تحریم ها و مهار تورم انجام شده است، گفت: در رسالت بودجه سال آینده به صیانت از اشتغال و تولید پرداخته شده است که سهم تهران 126 هزار نفر اشتغال با تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی است.

نعمت الله ترکی با بیان اینکه کارآمد سازی بازار ارز از دیگر رویکردهای بودجه 99 است، افزود: تامین معیشت و دارو، همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان، استاندارسازی سیستم های گرمایشی مدارس و...در بودجه آورده شده است.

او با تاکید بر اینکه  در بودجه 99 اصلاح ساختار داده شد که بر مبنای 4 محور و 9 بسته و 66 برنامه ویژه انجام شده است، تصریح کرد: درآمدزایی پایدار، هزینه کرد کارآمد، ارتقای ثبات و توسعه و اصلاح نهادی نظام بودجه ریزی از رویکردهای بودجه امسال بوده است.

ترکی با بیان اینکه 486 هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه 99 است، افزود: این بودجه نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته که از سه بخش درآمدها و واگذاری دارای های مالی و دارایی ها است که 175 هزار میلیارد تومان از طریق مالیات، 20 هزار میلیارد تومان حقوق گمرکی و 66 هزار میلیارد از سایر بخش ها تامین خواهد شد. 

او با تاکید بر اینکه 80 هزار میلیارد تومان پیش بینی درآمد مالیاتی استان تهران است، گفت: میزان پیش بینی افزایش درآمد استان تهران نسبت به سال گذشته رشدی 18 درصدی داشته است.

ترکی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا این میزان صادرات نفت و گاز محقق می شود، گفت: از آنجایی که بودجه بر مبنای شرایط تحریم تدوین شده و سال گذشته نیز کشور توانست صادرات یک میلیون و نیم میلیون بشکه نفت و فرآورده ها را  محقق کند، از این رو در سال جدید نیز با در نظر گرفتن قیمت 50 دلاری برای هر بشکه نفت در مجموع درآمد 18 میلیارد دلاری برای نفت و فرآورده ها و 4 میلیارد دلار برای بخش گاز درآمد پیش بینی شده است که 36 درصد آن به صندوق توسعه ملی داده می شود.

او درباره درآمد حاصل از فروش اموال مازاد دولت گفت: منابع حاصل این بخش 50 هزار میلیارد تومان است و 80 هزار میلیارد تومان برای اوراق در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه