English

زنگنه تاکید کرد؛

دستیابی به ۳۷ میلیارد دلار درآمد پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴

وزیر نفت گفت: به دنبال این هستیم که چند پتروشیمی به همراه شرکت های پایین دستی در کنار سواحل دریای خزر احداث شود، زیرا هدف ما تا سال 1404 تولید 130 میلیون تن محصولات پتروشیمی هستیم که ارزش آن 37 میلیارد دلار است.

دستیابی به 37 میلیارد دلار درآمد پتروشیمی تا سال 1404

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر نفت در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست که با حضور سفرای خارجی انجام می شد ضمن اشاره به اینکه خدمات فنی مهندسی، مواد اولیه و ماشین آلات از بخش های مهم این نمایشگاه است، گفت: در حال حاضر جهش سوم پتروشیمی آغاز شده است، در سال 76 زمانی که من وزیر نفت شدم میزان ارزش تولیدات پتروشیمی یک میلیارد دلار بود.

بیژن زنگنه با بیان اینکه در سال 84 میزان ارزش تولیدات پتروشیمی به دلیل افتتاح پروژه های جدید افزایش یافت، افزود: در سال 92 اتان 4.2 میلیون تن بوده و الان 7.3 میلیون تن است و قرار است تا سال های آینده به 16 میلیون تن برسد.

او با بیان اینکه طرح های جمع آوری گازهای فلر با سرمایه 1.2 میلیارد دلار در حال انجام است، افزود: اجرای این پروژه گازهای آلوده کننده محیط زیست کشور در این بخش به صفر می رسد و تبدیل به ثروت می شود.

زنگنه با بیان اینکه تا سال 1400 ارزش تولیدات پتروشیمی به 25 میلیارد دلار می رسد است، تصریح کرد: این میزان رشد تولیدات پتروشیمی در زمان تحریم ها انجام شده است و تا سال 1404 جهش سوم پتروشیمی نتیجه خواهد داد.

او با بیان اینکه تنوع تولیدات از اولویت های پژوهشی بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر قصد ما این است که از خوراک های مایع در کنار گاز استفاده کنیم و به تولید پروپلین برسیم و زنجیره پایین دستی را متنوع کنیم.

او با تاکید بر اینکه واحدهای پتروشیمی آب بر هستند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که چند پتروشیمی به همراه شرکت های پایین دستی در کنار سواحل دریای خزر احداث شود، زیرا هدف ما  تا سال 1404 تولید 130 میلیون تن محصولات پتروشیمی هستیم که ارزش آن 37 میلیارد دلار است.

او با بیان اینکه پتروشیمی بیشترین ارز صادراتی را به چرخه اقتصاد برگردانده است، گفت: در بخش پتروشیمی هم ایران می تواند از حضور استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان برای بهبود تولید کمک بگیریم، به همین دلیل در سال جاری برنامه ای برای این بخش داریم، زیرا می تواند نقش مهمی در اشتغال دارند. تا چند سال پیش فکر می کردیم که اشتغال یعنی کارمند دولت، درحالی که شرکت های استارت آپ نشان دادند که اینطور نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه