English

بهزاد محمدی؛

۱۳ وزیر نفت به ایران می آیند

معاون وزیر نفت گفت: 13 وزیر نفت از کشورهای مختلف به نمایشگاه ایران پلاست خواهند آمد که در حاشیه آن در جلساتی نحوه همکاری با ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

13 وزیر نفت به ایران می آیند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران  25 شهریور در نشست با اصحاب رسانه ضمن نگاهی به سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به رویکرد کسب و کارهای جهانی و توسعه صنعت پتروشیمی پرداخت و گفت: 

بهزاد محمدی با بیان اینکه پتروشیمی 33 میلیون تن خوراک از بخش های مختلف دریافت می کند، که 8 میلیون تن آن سوخت است گفت: این میزان خوراک معادل 650 هزار بشکه نفت است که در 56 مجمتع تولیدی استفاده می شود و دو مجتمع نیز یوتولیتی برای سایر مجتمع ها فعالیت می کنند.

او با بیان اینکه 31 میلیون تن تولید محصول می شود که 8 میلیون تن در داخل مصرف می شود، تصریح کرد: درآمد کنونی صنعت پتروشیمی 17 میلیارد دلار درآمد این بخش است که طی دو چشم انداز آینده رشد محسوسی خواهد داشت. 

محمدی با تاکید بر اینکه 350 نوع محصول در این صنعت تولید می شود، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های مختلفی در عرصه پتروشیمی فعال هستند که در نگاه کلان در دو بخش دانش فنی محصولات و دیگری در بخش کاتالیست ها فعال هستند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه از 40 کاتالیست موجود در صنعت پتروشیمی 16 کاتالیست بومی سازی شده است، گفت: تا سال 1400 بیش از 9 کاتالیست بومی می شود و مابقی نیز جزو برنامه های بعدی قرار داد.

محمدی با تاکید بر  اینکه ظرفیت کنونی صنعت پتروشیمی 66 میلیون تن است، تصریح کرد: تا سال 1400 میزان تولید به 100 میلیون تن می رسد که درآمد ارزی پتروشیمی را به 25 میلیارد دلار می رساند.

معاون وزیر با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از 31 شهریور تا 3 مهر برگزار می شود، تصریح کرد: 13 وزیر نفت از کشورهای مختلف به نمایشگاه ایران پلاست خواهند آمد که در حاشیه آن در جلساتی نحوه همکاری با ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه