English

رویترز گزارش داد؛

صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی افزایش یافت

صادرات نفت ایران در ماه آوریل به 4 مشتری بزرگ نفتی آسیایی خود بیش از 20 درصد افزایش یافت.

صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، چهار مشتری بزرگ نفتی آسیایی ایران، واردات نفت خود از ایران را در ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 23 درصد افزایش دادند.

در همین حال بر اساس آمار ردیابی تانکرهای نفتی رویترز، صادرات نفت ایران به چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه آوریل به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسید.

همچنین بیشترین سهم صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی اختصاص دارد و تا کنون بیشتر ذخایر نفت ایران هم که در دوران قبل از تحریم ذخیره شده بود، به فروش رسیده است.

بر همین اساس، ایران در سال جاری میلادی به دنبال افزایش تولید و نیز امضای قرار دادهای نفتی با شرکت های بزرگ از قبیل «توتال» و «لوک اویل» است.

بر پایه این گزارش، صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست سال جاری میلادی به 4 مشتری بزرگ آسیایی خود یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 40 د رصد افزایش نشان می دهد.

ضمن اینکه وزارت اقتصاد ژاپن آماری را در مورد وارات نفت این کشور از ایران منتشر کرد که نشان می دهد، در ماه آوریل صادرات نفت ایران به ژاپن 41 هزار و 401 بشکه در روز رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از 2 برابری برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی