English

غلامرضا بهمن نیا؛

۸۸ درصد حوادث گازگرفتگی و انفجار گاز ناشی از دودکش است

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز گفت: در سال 97 نزدیک به 2061 حادثه در نتیجه حوادث گاز بروز کرد که 348 فوتی داشته که نسبت به سال گذشته افزایش داشته، همچنین 88 درصد آن مربوط به مشکلات دودکش بوده است.

88 درصد حوادث گازگرفتگی و انفجار گاز ناشی از دودکش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از مشکلاتی که سالانه کشور با آن مواجه می شود حوادث ناشی از گاز گرفتگی و انفجار در زمستان ناشی از بی توجهی به ایمنی گاز بوده است، به طوری که در سال 97 نزدیک به 2061 حادثه در نتیجه حوادث گاز بروز کرد که 348 فوتی داشته که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و 88 درصد آن مربوط به مشکلات دودکش بوده، همچنین 90 درصد فوتی های ناشی از حوادث گاز از آبان ماه تا پایان سال بوده است، از سوی دیگر سالانه 3 تا 4 درصد مرگ ناشی از گازگرفتگی افزایش می یابد، در واقع بیشتر حوادث به دلیل نبود دودکش مناسب، دودکش غیراستاندارد و... بروز می کند.

غلامرضا بهمن نیا با بیان اینکه ماموریت شرکت ملی گاز توسعه استفاده از سوخت گاز به عنوان یک سوخت پاک در صنایع و منازل است، افزود: سیاست توسعه گاز این است که علاوه بر اینکه آلایندگی های زیست محیطی کاهش پیدا کند، به توسعه پایدار کشور از جنبه سوختی نیز کمک کند. در واقع شرکت گاز از نظر اجتماعی روی محیط زیست تمرکز دارد و از نظر اقتصادی با جایگزین کردن سوخت گاز با سایر سوخت های مایه که گرانتر هستند می تواند نقش موثری در جامعه ایفا کند. از این رو این شرکت با رویکرد بهره ور و تامین پیوسته گاز برای مردم را آغاز کرده تا در تمام فصل ها توزیع گاز یکنواخت باشد، بر همین مبنا تاب آوری در تولید و توزیع ایجاد شده است.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گازتاکید کرد: عملکرد شرکت گاز را می توان در بلایای طبیعی مورد ارزیابی قرار داد که چقدر در حوادثی مانند سیل، زلزله و... آمادگی مقابله با تهدیدها دارد و چقدر از پایداری برخوردار است، از این رو اچ اس ای مهمترین مقوله بوده که در حال حاضر در تولید و توزیع گاز مورد توجه قرار گرفته است.

او درباره دلایل انفجار ناشی از گاز تصریح کرد: 25 درصد حوادث ناشی از انفجار و آتش سوزی به دلیل نئشت شیلنگ های گازی بوده است و 21 درصد از دلایل آتش سوزی ناشی از پوسیدگی شیلنگ گاز بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه