English

وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام کرد:

مسیر روبه رشد صنایع خلاق و فرهنگی در کشور/ پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیاردی گردش مالی تبلیغات تا سال ۱۴۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ایران نیز صنایع خلاق و فرهنگی مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 گردش مالی حوزه تبلیغات به 10 هزار میلیارد تومان برسد.

مسیر روبه رشد صنایع خلاق و فرهنگی در کشور/ پیش‌بینی 10 هزار میلیاردی گردش مالی تبلیغات تا سال 1400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سید عباس صالحی گفت: صنایع خلاق و فرهنگی نزدیک‌ترین حوزه به اقتصاد مقاومتی هستند.

وی بابیان اینکه در ایران نیز صنایع خلاق و فرهنگی مسیر رو به رشدی را طی می‌کند، گفت: به‌عنوان نمونه پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 گردش مالی حوزه تبلیغات به 10 هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: صنعت مد و لباس، بازی و سرگرمی و فیلم و سینما نیز در کشور ما رشد خوبی داشته، به‌طوری‌که فروش سینماهای ما در فروردین امسال بیش از 50 درصد سال گذشته بیشتر بوده است.

سید عباس صالحی امروز در کارگروه توسعه منطقه 4 کشور که با حضور استانداران استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان و همدان، به میزبانی کرمانشاه، بابیان اینکه باید بیشتر روی صنایع خلاق و فرهنگی کارکنیم، گفت: این صنایع امروزه در جهان از رشد قابل‌توجهی برخوردار شده‌اند، به‌گونه‌ای که در سال 2016 حدود 30 میلیون نفر در این حوزه شاغل بوده و این صنایع گردش مالی بالایی نیز داشتند.

صالحی حوزه صنایع خلاق و فرهنگی را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: منظور از این صنایع خلاق و فرهنگی صنایعی است که در شکل‌گیری آن‌ها از خلاقیت فکری و ذهنی بیشتری استفاده می‌شود و طیف گسترده‌ای شامل فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی، مد و لباس، تبلیغات و ... را دربرمی گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بابیان اینکه صنایع خلاق و فرهنگی نسبت بالایی با اقتصاد مقاومتی دارند و نزدیک‌ترین حوزه به اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: این صنایع بیشتر متکی بر ذهن بوده، درون‌زاست و درعین‌حال می‌تواند ارتباط فعالی با بیرون داشته باشد، لذا اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید توجه بیشتری به این صنایع داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در سفر به کرمانشاه

لزوم تشکیل کمیته اقتصاد فرهنگی در استان ها

وی افزود: بر این اساس نیاز داریم این دید در بدنه اجرایی کشور و خصوصاً استان‌ها شکل بگیرد که توجه بیشتری به صنایع فرهنگی شود، برای این کار نیز پیشنهاد می‌شود در استان‌ها کمیته اقتصاد فرهنگی ایجاد شود و ما هم آماده‌ایم کمک‌های مشاوره‌ای و ارتباطی داشته باشیم.

صالحی با تأکید بر تمرکز کاری بر روی صنایع خلاق و فرهنگی، گفت: معتقدم از این راه ایجاد اشتغال، رونق تولید ملی، افزایش درآمد و صادرات که مدنظر دولت است، محقق خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه