English

استاندار فارس تأکید کرد:

ایجاد اشتغال بدون حرفه یابی محقق نخواهد شد

استاندار فارس با بیان اینکه نیاز ضروری جامعه امروز اشتغال زایی است، تأکید کرد: ایجاد اشتغال بدون حرفه یابی محقق نخواهد شد.

ایجاد اشتغال بدون حرفه یابی محقق نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، اسماعیل تبادار در دیدار با دکتر ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از آمادگی مدیریت ارشد استان فارس برای توسعه آزمایشگاه ها در دانشکده های فنی فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: کارگاه ها و آزمایشگاه ها در دانشکده های فنی و حرفه ای باید نمونه ای کامل از محیط واقعی کار باشند تا دانشجو بتواند پس از آموزش در این کارگاه ها و آزمایشگاه ها، تفاوت انجام دقیق و علمی آنچه آموخته را با محیط کار بیرون مقایسه کرده و با ورود به بازار کار، در ایجاد اشتغال در جامعه اثر بگذارد.

وی بر لزوم تقویت ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با محیط واقعی کار تأکید کرد و افزود: ارتباط با محیط کار مهمترین و تأثیرگذارترین گام در آموزش های مهارتی است.

استاندار فارس حضور در محیط واقعی کار را پایه آموزش های مهارتی دانست و خاطرنشان ساخت: دانشجویان رشته های فنی و حرفه ای، با تجربه حضور در محیط کار به ذهنیت مناسب و مثبت، نسبت به آنچه باید بیاموزند دست می یابند و با ابزار کار و آزمون و خطاهای واقعی در این محیط آشنا می شوند.

تبادار همچنین با تأکید بر اهمیت تکمیل واحد دانشکده فنی و حرفه ای در شهرستان فیروزآباد، تأکید کرد: با توجه به اینکه مجموعه های پلی اتیلن و سایت پتروشیمی در این شهرستان در دستور کار قرار دارد و از سوی دیگر منطقه انرژی بر لامرد و شهرک صنعتی مُهر در فاصله ای نزدیک با این شهرستان قرار دارند؛ افتتاح و بهره گیری از ظرفیت های یک مرکز آموزش فنی حزفه ای در شهرستان فیروزآباد به لحاظ نزدیکی با این مجتمع های صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زمینه اشتغال را نیز برای جوانان این منطقه فراهم خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه