English

یوسف نوری:

مجوزی برای فروش مدارس خیّرساز در طرح مولدسازی صادر نشده است/ خیّرین مدرسه‌ساز باید تکریم شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ اجازه‌ای برای فروش مدارس خیّر ساز در طرح مولدسازی صادر نشده است و ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مولد سازی در آموزش و پرورش در پروژه‌های مدرسه سازی اختصاص خواهد یافت.

مجوزی برای فروش مدارس خیّرساز در طرح مولدسازی صادر نشده است/ خیّرین مدرسه‌ساز باید تکریم شوند

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری در گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع خیّرین مدرسه‌ساز استان های کشور با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و و ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار کرد: حضرت عباس (ع) نمونه کاملی از یک خیّر بودند که در سال ۶۱ هجری قمری با ازخودگذشتگی و ایثار تبدیل به الگویی گران بها برای همگان شدند.

وی با بیان اینکه خیّرین مدرسه‌ساز در جایگاهی بسیار رفیع قرار دارند، گفت: وظیفه خودمان می‌دانیم که در جمع این افراد حضور یابیم و از محضر آن‌ها درس بگیریم. خیّرین مدرسه‌ساز باید تکریم شوند و همواره جایگاه رفیعشان یادآوری شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان آغاز دولت و مدیریت جدید مجموعه آموزش و پرورش بر تمرکز روی تکمیل پروژه‌های خیّر ساز تاکید شده‌است، عنوان کرد: نیاز است که این پروژه‌ها پیگیری شود تا در کمترین زمان ممکن تکمیل شود. متاسفانه برخی از پروژه‌ها از سال ۱۳۹۰ باقی مانده و تکمیل نشده که در اسرع وقت باید به آن‌ها رسیدگی کرد.

نوری درباره شایعاتی مبنی بر قرارگرفتن مدارس خیّرساز در طرح مولدسازی املاک دولت نیز، خاطرنشان کرد: در املاکی که خیّرین اقدام به ساخت آن کرده‌اند، هیچ اجازه‌ای مبنی بر فروش و قرار گرفتن در طرح مولدسازی صادر نشده است. اصلا چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود تا ملکی که وقف و یا هبه شده است به فروش گذاشته‌شود. صراحتا تاکید شده ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مولدسازی بلافاصله به آموزش و پرورش بازگردد و در پروژه‌ها باقی‌ مانده هزینه شود.

وی گفت: امیدواریم شاهد ثبت جهانی مجمع خیّرین مدرسه‌ساز کشور به عنوان یک میراث معنوی در شاخص‌های جهانی باشیم. همچنین امیدواریم سند و چشم‌اندازی طولانی مدت توسط مجمع تدوین شود تا راهی بزرگ در امر مدرسه‌سازی برای آینده ترسیم شود.

نوری در پایان با بیان اینکه باید معماری بومی در مدارس خیّرساز به‌کار گرفته شود، گفت: استفاده از سازه‌های بومی و سازه‌هایی که به محیط‌زیست آسیب نرساند از جمله اولویت‌ها باید قرار گیرد، همچنین دیگر نباید اجازه داد پروژه‌ها طولانی شود.

 

بیشتر بخوانید:

تا پایان اسفند رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف می شود

رتبه ۴۰۰ هزار معلم در روزهای آینده صادر می‌شود/ رتبه حقیقی معلمان در سال آینده

مولدسازی فروش املاک مازاد و صرفا دولتی است/ حتی یک متر از مدارس خیرساز فروش نخواهد رفت

انجمن‌های اولیا و مربیان نباید فقط برای پول گرفتن باشد/اولیاء باید در تمامی امور مدرسه حضور فعال داشته باشند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه