English

یوسف نوری:

رتبه ۴۰۰ هزار معلم در روزهای آینده صادر می‌شود/ رتبه حقیقی معلمان در سال آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۰۰ هزار رتبه معلمان آماده صدور است و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا به آخر سال به این تعداد بیفزاییم.

رتبه ۴۰۰ هزار معلم در روزهای آینده صادر می‌شود/ رتبه حقیقی معلمان در سال آینده

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان با همکاری مجلس و تأیید شورای نگهبان و تلاش مؤثر دولت در حال اجرا است و ما قدردان دولت هستیم که این لایحه را به خاطر منابع زیاد پس نگرفت.

وی تصریح کرد: قرار است ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی به شکل کامل به اجرای مرحله به مرحله این قانون اختصاص پیدا کند که رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قبول کردند به جای ۳۴ هزار میلیارد تومان، همان ۳۸ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام نیز به سرعت صادر می‌شود.

نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه‌بندی به معلمان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد تا معلمان معوقات خود را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است امسال معلمان رتبه‌های حقیقی خود را دریافت نکنند اما از ابتدای سال آینده رتبه حقیقی معلمان اعمال شده و بر اساس آن مزایای رتبه‌بندی نیز به آنها پرداخت خواهد شد.

نوری علت طولانی بودن اجرای این طرح را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان عین دانشگاه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: همان طور که در دانشگاه‌ها اعمال رتبه سال‌های زیادی طول می‌کشد کسب رتبه استحقاقی معلمان نیز در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار شروع شده و به هیچ وجه به مرحله پایانی نرسیده و به تدریج شاهد اعمال رتبه واقعی معلمان خواهیم بود.

نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان کرد: آنهایی که اعلام می‌کنند رتبه‌بندی معادل هیچ چیز است، سخت در اشتباه هستند چرا که معلمان از مزایای رتبه‌بندی به معنای واقعی بهره‌مند شده و در کنار تأثیر آن در فرآیند آموزشی معلمان، مهندسی پرداخت‌ها به ویژه پرداخت عادلانه نیز اعمال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قرار بود پرداختی ترمیمی ۳۵ درصد نیز در آموزش و پرورش اعمال شود که مجلس این بند را حذف کرد و امیدواریم در بودجه سال آینده این ۳۵ درصد نیز در نظر گرفته شود.

نوری تصریح کرد: با همکاری مجلس تلاش می‌کنیم تا اعمال ترمیم ۳۵ درصد برای کارکنان و فرهنگیان انجام شود که قطعاً در سقف اعتباری مجلس امکان پرداخت برای دولت مهیا خواهد شد.

وی گفت: تمام معلمان و بازنشستگان بعد از شهریور ۱۴۰۰ از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاه‌های مختلف سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه به شکل مؤثر انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری نیز افزود: آنهایی که شامل رتبه‌بندی نشدند نیز از سایر مزایا به ویژه فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

۲۰ هزار نفر به علت درج اطلاعات اشتباه احکام رتبه آموزش یار معلم را اخذ نکردند

احکام رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود

انجمن‌های اولیا و مربیان نباید فقط برای پول گرفتن باشد/اولیاء باید در تمامی امور مدرسه حضور فعال داشته باشند

دروس دینی و تاریخ در مدارس نیازمند توجه جدی است /باید مانع تعطیلی مدارس شد

شایعات مسمومیت دانش آموزان قم بیشتر از خود ماجرا مشکل ساز بود

ابلاغ نیروهای مهرآفرین بزودی صادر و رتبه بندی آنها اعمال خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه