English

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران:

مولدسازی فروش املاک مازاد و صرفا دولتی است/ حتی یک متر از مدارس خیرساز فروش نخواهد رفت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش صرفا از فروش اموال دولتی انجام و به هیچ عنوان مدارس احداثی خیرین در این طرح فروخته نخواهد شد، بلکه تکمیل خواهند شد.

مولدسازی فروش املاک مازاد و صرفا دولتی است/ حتی یک متر از مدارس خیرساز فروش نخواهد رفت

به گزارش خبرگزاری موج، عباس زارع با اشاره به موضوع مولدسازی املاک دولت با نگاه به حوزه آموزش و پرورش، اظهارکرد: مفهوم دقیق مولدسازی دارایی‌های دولت، شناسایی و بهینه‌سازی اموال بلا استفاده دولت است که یا بهره‌وری ندارند و یا سال‌ها است که رها شده‌اند.

وی افزود: از طریق مولدسازی، این اموال و دارایی‌های دولت شناسایی و عواید حاصل از فروش آنها در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استفاده خواهند شد. این کار ضمن افزایش ارزش افزوده برای این املاک، تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی و به خصوص آموزشی که در انتظار دریافت اعتبارات هستند را رقم خواهد زد.

 

هیچ پروژه مشارکتی و خیری در لیست فروش مولدسازی قرار ندارد

 

زارع با اشاره به اینکه در سایت دبیرخانه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت به صورت مشخص دارایی‌های مازاد مشخص شده‌اند و هیچ پروژه مشارکتی و خیری در بین آنها وجود ندارد، گفت: آنچه ادارات کل آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستان‌های استان تهران به عنوان اموال و املاک مازاد معرفی کرده‌اند مشخص است و به هیچ عنوان هیچ پروژه مشارکتی و خیری در این لیست وجود ندارد.

وی ادامه داد: عواید حاصل از فروش 21 ملک در شهرتهران و 10 ملک در شهرستان‌های استان تهران جهت تکمیل پروژه‌های آموزشی و نیمه تمام مشارکتی با خیرین مدرسه ساز صرف خواهد شد تا این فضاها با سرعت بیشتر به چرخه آموزشی برسند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: علی‌رغم برخی سوءبرداشت‌ها از آغاز طرح مولدسازی، حتی یک متر از فضاهای آموزشی مشارکتی که با خیرین گرانقدر مدرسه‌ساز ساخته شده است در این طرح بنای فروش آنها وجود ندارد و خیرین ارجمند مدرسه ساز بدون دغدغه‌مندی در امر مقدس مدرسه‌سازی گام بردارند.

وی گفت: در سایت دبیرخانه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت به صراحت دو بخش، «دارایی‌های مازاد مصوب» به معنای اموال و املاک دولتی که در این طرح به فروش خواهند رفت و بخش دوم «پروژه‌های تکمیلی» به معنای پروژه‌های آموزشی عمرانی که با عواید حاصل از فروش دارایی‌های مازاد تکمیل خواهند شد، مشخص شده است.

با فروش یک مدرسه دولتی در میدان ونک تهران، حداقل 50 مدرسه خیرین تکمیل می‌شود

زارع با ذکر مثالی برای توضیح دقیق‌تر موضوع در حوزه آموزشی، خاطرنشان کرد: در بخش دارایی‌های مازاد مصوب و در حوزه شهر تهران یک مدرسه در میدان ونک تهران، ابتدای بزرگراه شهید حقانی وجود دارد که سال‌ها است بلا استفاده و رها شده است. آموزش و پرورش هم این مدرسه کاملا دولتی که سال‌ها از آن هیچ استفاده‌ای ندارد را در لیست اموال مازاد خود قرار داده است. با عنایت به قرارگیری این مدرسه در میدان ونک تهران و ارزش افزوده بسیار فراوان آن، عواید حاصل از فروش این یک مدرسه، در ساخت و تکمیل حداقل 50 مدرسه در نقاط مختلف تهران اثر خواهد داشت. مفهوم مولدسازی دارایی‌های دولت در این یک مورد مثال کاملا نهفته است و با فروش اموال تماما دولتی، تکمیل پروژه‌های مشارکتی تسریع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: با تأکیدات و حمایت‌هایی که معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دارند، همانند گذشته دست خیرین ارزشمند مدرسه ساز را به گرمی می‌فشاریم و این اطمینان خاطر را می‌دهیم که مجموعه وزارت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس پشتیبان این بزرگواران بوده و هست و حتی یک متر از مدارسی که با مشارکت خیرین احداث شده است، نه تنها فروخته نخواهد شد، بلکه در تکمیل آنها تسریع خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی کسری بودجه 1402 چقدر است / 60 هزار میلیارد تومان درآمد از محل مولد سازی دارایی ها

هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است / املاک بلااستفاده مشمول طرح می‌شود

پیش‌نویس آئین‌نامه مولدسازی به دلیل وجود اشکال برگشت خورد

مدارس خیرساز و وقف شده در لیست‎ مولدسازی قرار ندارد

راه‌حل مشکلات تهران، مولدسازی اموال شهرداری است / درآمدهای شهرداری کفاف عقب ماندگی‌ها را نمی‌دهد!

موافقان «مولدسازی» چه می گویند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه