English

دانستنی‌های پزشکی؛

نمک صورتی را چطور مصرف کنیم؟ +خواص آن

نمک هیمالیا صورتی را می توان در زمان پخت و پز، در صرف غذا یا برای نگهداری از مواد غذایی استفاده کرد.

نمک صورتی را چطور مصرف کنیم؟ +خواص آن
به گزارش خبرگزاری موج

، شاید اگر بازار رفته باشید و یا حتی در فروشگاه ها نمک های صورتی را دیده باشید که به نمک صورتی و یا نمک هیمالیا شهرت دارد و برای آن خواص بسیاری ذکر شده است از کاهش فشار خون تا تسکین درد و ... .

اما این نمک جادویی را چطور می توان مصرف کرد؟

 

نمک هیمالیا یا نمک صورتی هیمالیا

نمک هیمالیا به نمک صورتی هیمالیا نیز شهرت دارد.

این نمک در واقع سنگ نمک (هالیت) است که از منطقه پنجاب پاکستان و سمنان، ایران استخراج می‌شود و نمکی است که در دامنه سلسله جبال هیمالیا یافت می‌شود.

مواد تشکیل دهنده این نمک آن را به رنگ صورتی در آورده است.

از این‌نمک به عنوان یک افزودنی غذایی مفید برای جایگزینی نمک خوراکی تصفیه شده، لامپ های تزئینی، درمان های با آبگرم و تولید محصولات زیبایی و پوست استفاده می‌شود.

نمک صورتی، مشهور به نمک هیمالیا در ایران با کیفیت بهتری نسبت به هیمالیا پیدا شده و نمک صورتی خالص در حال استخراج از معادن بست پوش ایران هست. همچنین جالب است بدانید که در ایران نمک های صورتی و نمک آبی نیز وجود دارد که هر کدام خواص مربوطه به خود را دارند.

 

فواید و خواص نمک هیمالیا

  • تسکین درد

منیزیم و برخی مواد معدنی این نمک، از  طریق پوست جذب می شود و می تواند به راحتی به التیام ماهیچه های آسیب دیده و دیگر بافت های نرم کمک کند. همچنین می‌تواند سبب کاهش ابتلا به پوکی استخوان شود‌.

  •  تخلیه سینوس

همانطور که می دانید آب نمک برای تخلیه سینوس مفید است و با توجه به این موضوع در صورتی که بتوانید نمک صورتی را با آب مخلوط کنید، این موضوع می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند، زیرا نمک صورتی باکتری ها و تمامی اجزایی که سبب بروز آلودگی می شود را می‌کشد و به تخلیه سینوس کمک می‌کند.

نمک صورتی

  • دفع سموم از بدن

نمک هیمالیا می تواند به راحتی سموم را از بدن شما دفع کند، به این منظور باید با این نمک و کمی آب، محلول آب نمک تهیه کنید، به این صورت که در ظرفی سفالی و ترجیحا کوزه  تا یک چهارم را نمک هیمالیا بریزید و باقی ظرف را با آب پر کنید و به اندازه یک شبانه به آن فرصت دهید تا خوب مخلوط شود و آب کاملا از نمک اشباع شود.

توجه داشته باشید که پس از طی این مدت مقداری نمک در ته ظرف باقی ماند می توانید مطمئن شوید که کار را درست انجام داده اید و آب کاملا از نمک اشباع شده و توانایی جذب نمک بیش تر را  ندارد.

  • کمک به خواب راحت

پیشنهاد می شود بمنظور داشتن خوابی عالی و راحت، مقداری عسل طبیعی را با کمی نمک هیمالیا مخلوط و میل کنید و یا  اینکه در یک فنجان چای بریزید.

  • کاهش فشار خون

با توجه به اینکه نمک هیمالیا دارای سدیم کمتری نسبت به نمک خوراکی فرآوری شده است می تواند سبب کاهش فشار خون شود.

  • نحوه استفاده از نمک صورتی

نمک هیمالیا صورتی را می توان در زمان پخت و پز، در صرف غذا یا برای نگهداری از مواد غذایی استفاده کرد.

نمک صورتی دقیقا همانند نمک معمولی در بازار موجود است و میزان استفاده از آن کاملا رابطه مستقیمی با اندازه بلورهای نمک دارد. هر چقدر بلورهای نمک هیمالیا ریزتر باشد، باید مقدار کمتری آز ان را به غذا اضافه کنید.

نکته جالبی که می توان به آن اشاره کرد این است که، از سنگ نمک صورتی هیمالیا به عنوان سطح پخت و پز نیز می توانید استفاده کنید؛ به این ترتیب که سنگ نمک را روی حرارت بگذارید و بعد از چند دقیقه تکه های گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، سیب زمینی و سبزیجات را روی آن قرار دهید. به دلیل ویژگی های خاص سنگ نمک، توزیع حرارت در آن به صورت یکنواخت است.

 

آیا نمک صورتی هیمالیا بهتر از نمک دریایی است؟

توجه داشته باشید که نمک دریایی، نمکی فاقد مواد معدنی است که دارای سدیم کلرید بالایی بوده و بیشتر خانوارها از آن استفاده می‌کنند، در حالی که نمک صورتی نمکی تصفیه نشده و حاوی 84 ماده معدنی است که در رژیم های غذایی مدرن وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید:

چرا در زمستان بیشتر سرما می‌خوریم؟

چه ویتامین‌هایی از ریزش مو جلوگیری می‌کنند؟

از خواص خیار چه می‌دانید؟

قرص را با آب بخوریم یا شیر؟!/ خوردن قرص بدون آب چه بلایی سر مری می آورد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه