English

آمیتیس رمضانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

تزریق سرم برای درمان کرونا هیچ تاثیری ندارد/ بهترین روش درمان اُمیکرون چیست؟

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران با بیان این‌که ۹۹ درصد تزریقات سرم در ایام کرونا غیرضروری بود، گفت: تزریق سرم برای درمان بیماری شبیه سرماخوردگی هیچ مفهومی ندارد.

تزریق سرم برای درمان کرونا هیچ تاثیری ندارد/ بهترین روش درمان اُمیکرون چیست؟

آمیتیس رمضانی، عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص تزریق سرم در بیماران کرونایی گفت: تزریق سرم برای درمان بیماری شبیه سرماخوردگی هیچ مفهومی ندارد؛ چراکه سرم حجم مشخصی از آب است و مقداری املاح که بیماران در منزل هم با نوشیدن مایعات و مصرف مواد‌غذایی می‌توانند این نیاز را تامین کنند؛ البته با این تفاوت اینکه یک ساعت بعد از تزریق سرم، حجم آب از طریق ادرار دفع می شود و عملا تاثیری در درمان بیمار ندارد.

وی با تاکید‌ بر اینکه متاسفانه بیماران تصور می‌کنند، با دریافت سرم و تزریق ویتامین حال عمومی آنها بهبود پیدا می‌کند، ادامه داد: این موارد فقط تصورات اشتباهی است که هیچ زمینه علمی ندارد.

به گفته رمضانی وقتی افراد بیمار برای دریافت سرم به مراکز بهداشتی‌و‌درمانی می‌روند علاوه‌ بر اینکه این کار هیچ ضرورت و تاثیری برای بیمار ندارد، منجر به آلوده شدن دیگران هم می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

روش‌های تشخیص اُمیکرون از سرماخوردگی/ تفاوت آنفولانزا نوع A با B چیست؟

آزیترمایسین تاثیری بر درمان اُمیکرون ندارد/ بهترین روش درمان اُمیکرون چیست؟

 

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران خاطر نشان کرد: تزریق سرم برای بیمارانی است که به هیچ‌وجه میلی به غذا ندارند و دچار ضعف می‌شوند و کسانی‌ که دچار اسهال هستند و آب زیادی از دست می‌دهند؛ حتی بیمارانی که حالت تهوع دارند می‌توانند با مصرف قرص ضد‌تهوع و پس از بهبودی انواع ویتامین‌ها و مواد غذایی را از طریق خوردن و آشامیدن تامین کنند.

وی با بیان این که ۹۹ درصد تزریقات سرم در ایام کرونا غیرضروری بود یادآور شد: متاسفانه در ایام کرونایی به قدری بی‌رویه سرم تجویز و تزریق شد که کشور را با بحران کمبود سرم مواجه کرد و همین امر موجب شد تا در وضعیتی که برای حل دارو به سرم نیاز داشتیم به مشکل برخوردیم.

رمضانی در خصوص بهترین روش درمان کرونا بیان کرد: با توجه به این‌که کرونا ویروس است و برای بهبودی باید دوره‌اش سپری شود، استراحت و مصرف مایعات و آنتی‌هستامین‌ اولین روش درمان برای افراد در شرایط معمولی است. اما در افرادی که دچار تب شدید و بیماری زمینه‌ای هستند باید حتما به پزشک مراجعه و داروی آنتی‌ویروس و بعضا کورتن دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه