English

آمیتیس رمضانی در گفتگو با موج :

آزیترمایسین تاثیری بر درمان اُمیکرون ندارد/ بهترین روش درمان اُمیکرون چیست؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها از جمله آزیترومایسین نه تنها نقشی در درمان اُمیکرون ندارند بلکه مصرف بی‌رویه و بی‌دلیل آنها عوارضی را به همراه خواهد داشت.

آزیترمایسین تاثیری بر درمان اُمیکرون ندارد/ بهترین روش درمان اُمیکرون چیست؟

آمیتیس رمضانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار موج در خصوص تاثیر مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان اُمیکرون گفت: تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها هیچ تاثیری بر درمان کرونا که نوعی ویروس است ندارد.

وی با بیان اینکه آنتی ‌بیوتیک‌ها فقط برای درمان عفونت‌های چرکی وباکتریایی کاربرد دارد افرود: انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از جمله آزیترومایسین نه تنها نقشی در درمان اُمیکرون ندارد بلکه مصرف بی‌رویه و بی‌دلیل آنها عوارضی را به همراه خواهد داشت که می‌توان به مشکلات گوارشی و انواع حساسیت‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

١٠ روز؛ دوره قرنطینه افراد مبتلا به امیکرون/ میزان کارایی مثبت کیت‌های تشخیص کرونا تا ٦٥ درصد است

رمضانی با تاکیدبر اینکه مصرف بی‌دلیل آنتی‌بیوتیک‌ها علاه بر عوارض مطرح شده مشکلات غیرقابل جبران هم در بین افراد جامعه ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: زمانی‌که آنتی‌بیوتیک‌ها به صورت بی‌رویه برای درمان کرونا از سوی پزشک تجویز و سپس از سوی بیمار مصرف می‌شود، نوعی مقاومت آنتی‌بیوتیکی در بدن افراد ایجاد می‌شود و همین امر باعث می‌شود در شرایطی که فردی مبتلا به عفونت باکتریایی شده و نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک دارد، بدنش نسبت به آن  مقاومت پیدا کرده و فرد مجبور به مصرف آنتی‌بیوتیک‌های قوی‌تر می‌شود.

به گفته این فوق تخصص عفونی در شرایط کرونایی که آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین و تاوانکس بی‌دلیل توصیه می‌شود؛ شرایط را برای مقاوم شدن باکتری‌ها فراهم می‌کند و باعث می‌شود حتی برای درمان یک عفونت ساده مصرف آنتی‌بیوتیک‌های جدیدتر و قوی‌تر تجویز شود.

رمضانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود عدم تاثیر آنتی‌بیوتیک بر درمان کرونا باز هم این داروها از سوی پزشکان تجویز می‌شود عنوان کرد: در این خصوص دو دلیل عمده وجود دارد. اول اینکه خود بیماران به دلیل التهاب در مجاری تنفسی و احساس گلودرد اصرار به مصرف آن دارند و ثانیا هم اینکه برخی پزشکان یا آگاهی ندارند یا عوارض آن در بیمار و جامعه برایشان بی‌اهمیت است.

وی با تاکید‌ بر اینکه برای درمان کرونا هیچ درمان دارویی وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: بهترین روش درمان کرونا در شرایطی که وضعیت بیمار حاد نشده استراحت و مصرف مایعات و انواع میوه‌جات است چراکه داروهایی که برای درمان اُمیکرون باید تجویز شود، انواع آنتی‌هستامین‌ها و مسکن‌ها است مگر در شرایطی که حال عمومی فرد وخیم باشد که آن هم با تجویز کورتن‌ها تا حدودی درمان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه