English

آمیتیس رمضانی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

روش‌های تشخیص اُمیکرون از سرماخوردگی/ تفاوت آنفولانزا نوع A با B چیست؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تفاوت علائم اُمیکرون از سرماخوردگی توضیحاتی ارائه داد.

روش‌های تشخیص اُمیکرون از سرماخوردگی/ تفاوت آنفولانزا نوع A   با  B چیست؟

آمیتیس رمضانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص تفاوت ویروس اُمیکرون با سرماخوردگی و آنفولانزا گفت: در شرایط کنونی تشخیص این موارد از یکدیگر کار سختی است، اما در زمانی که سویه دلتا شایع بود به دلیل شدت و نوع بیماری راحت تر تشخیص داده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه با نزدیکی فصل بهار میزان ابتلا به آنفولانزا روند کاهشی دارد، افزود: آنفولانزایی که با شروع فصل پاییز شیوع پیدا میکند نوع A است که نسبت به نوع  B که در حال حاضر وجود دارد شدت و قدرت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

آزیترمایسین تاثیری بر درمان اُمیکرون ندارد/ بهترین روش درمان اُمیکرون چیست؟

 

به گفته رمضانی سرماخوردگی و آنفولانزای نوع B که در جامعه امروز شیوع دارد همان امیکرون است؛ به دلیل اینکه غالب افراد مبتلا، با علائم خفیفی مانند گرفتگی بینی و کمی آبریزش مواجه می‌شوند، تصور ابتلا به  سرماخوردگی ساده دارند و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خود به فعالیت‌های روزانه ادامه می‌دهند و افراد زیادی را مبتلا می‌کنند.

این فوق‌تخصص عفونی با اشاره به اینکه افرادی که علائم خیلی خفیف سرماخوردگی هم دارند قطعا مبتلا به اُمیکرون هستند عنوان کرد: این افراد با وجود علائم خفیف ناقل هستند و هیچ تضمینی مبنی بر اینکه افرادی را هم که مبتلا می‌کنند نوع خفیف ویروس دریافت کنند وجود ندارد.

وی در خصوص علائم غالب ویروس اُمیکرون به گلودرد شدید و اسهال‌ و‌ استفراغ و تهوع اشاره ‌کرد و گفت: هنوز سویه دلتا در جامعه وجود دارد و افرادی که دچار علائم شدید بیماری می‌شوند دچار کرونا دلتا شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه