English

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه:

مستمری بازنشستگان طی ۴ سال اخیر افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است/۸۰۳ هزار نفر در کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه میزان مستمری بازنشستگان طی ۴ سال اخیر افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است، گفت: در حال حاضر 40 درصد کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مستمری بازنشستگان طی ۴ سال اخیر افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است/۸۰۳ هزار نفر در کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، اسکندر کاکایی، مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در نشستی خبری با بیان این مطلب که در حال حاضر بالغ بر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ابراز داشت: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در کرمانشاه ۲۶۷ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اجباری نیز 158450 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: ۳۴۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی از وجود ۸۶ هزار مستمری‌بگیر اصلی در استان خبر داد و افزود: مجموع بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران ما در این مدت در مجموع ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری نیز در این چهار سال ۹۰۰۰ نفر افزایش داشته که حداقل هفت هزار نفر آنها مربوط به بخش صنعت بوده، گفت: روند افزایش بیمه شدگان اجباری  خصوصا در دو سال اخیر کم سابقه بوده است.

به گفته کاکایی در حالیکه میانگین تعداد بیمه شدگان اجباری در سنوات گذشته سالانه ۱۸۰۰ تا دو هزار نفر بوده، این تعداد در دو سال گذشته هر سال حدود سه هزار نفر بوده است.

 

تامین اجتماعی کرمانشاه ۴۸۰ میلیارد تومان از کارفرمایان طلب دارد

وی در خصوص وضعیت کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی استان نیز اعلام کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار کارگاه در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۴۸۰ میلیارد تومان کارفرمایان بدهکار هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از رصد مستمر کارگاه‌ها خبر داد و با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد شاهد فرار بیمه‌ای هستیم، اظهار کرد: این فرار بیمه‌ای گاهی از سوی خود کارفرمایان رخ می‌دهد که تمایلی به بیمه نیروهای خود ندارند. در برخی موارد هم خود کارگران به این موضوع دامن می‌کنند و مطالبه‌گر نیستند.

به گفته کاکایی در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌دار و ۱۳۰۰ دانشجو در کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی هستند که این توسعه پوشش بیمه تامین اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه می تواند کمک بسزایی به رفع ناترازی منابع کند.

کاکایی گفت: البته با اقداماتی که طی سنوات اخیر از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور انجام شده خوشبختانه موضوع ناترازی تا اندازه زیادی حل شده و نه تنها برای پرداخت مستمری دیگر نیازی به استقراض از بانک‌ها نداریم، بلکه بخش زیادی از بدهی که به بانک‌ رفاه داشتیم نیز تسویه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه به اعتراضات بازنشستگان نسبت به دریافتی و مستمری نیز چنین توضیح داد که مستمری بازنشستگان در چهار سال اخیر و در قالب طرح همسان سازی و  برخی مصوبات قانونی ۱۵۰ درصد رشد داشته است و این در حالی است که تامین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند هیچ افزایشی در دستمزدها اعمال کند و برای هر افزایش مستمری نیازمند مصوبه مجلس و یا هیات وزیران هستیم.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه، تامین اجتماعی هیچگونه پیامکی برای واریز به حسابی خاص ارسال نمی‌کند و مردم باید مراقب این موضوع باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه