English

مدیر کل بازرسی استان کردستان:

۱۶۰۷ گزارش و شکایت فساد به سازمان بازرسی استان کردستان منعکس شد

مدیر کل بازرسی استان کردستان گفت: امسال و سال گذشته هزار و ۶۰۷ گزارش و شکایت فساد به سازمان بازرسی منعکس شده که مورد بررسی قرار گرفته است.

۱۶۰۷ گزارش و شکایت فساد به سازمان بازرسی استان کردستان منعکس شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، عیسی هواسی، مدیرکل بازرسی استان کردستان در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در تدوین و نظارت‌ها گاه از بازرسی‌ها موثرتر است، اظهار کرد: اصحاب رسانه در بحث شفاف‌سازی، انعکاس به‌موقع اخبار، اقناع‌سازی، نگارش گویا، خبررسانی و جهاد تبیین بسیار موثر باشد.

وی افزود: در دستگاه نظارتی بازرسی، بیش از ۷۰۰ محیط بازرسی و تعداد ۳۵ بازرس در کردستان مشغول به فعالیت نظارت هستند.

مدیر کل بازرسی استان کردستان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد باید از منشأ آن حل شود و منشأ فساد، گلوگاه فساد است، تصریح کرد: در سال گذشته، ۲۱۳ گلوگاه فساد توسط سازمان بازرسی کل کشور با نظرخواهی از استان‌ها و مجموعه بازرسی شناسایی و در اختیار مجموعه دولت قرار گرفت؛ لذا باید گلوگاه‌های فساد را اصلاح کرد.

هواسی، بیان کرد: ۱۴۹ گزارش اصلاحی بازرسی شد که همزمان فرایندها و ساختارها موردبررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بازرسی کل استان کردستان ۳۰ مسئله کلان شناسایی و بازرسی‌های برنامه‌ای و فوق‌العاده‌ای و موردی مبتنی بر این نظام و مسائل تدوین و اجرایی شده است.

مدیر کل بازرسی استان کردستان ذکر کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۷ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان اثربخشی مالی ایجادشده که شامل پیگیر و اصول دولتی، جلوگیری از هزینه‌های مازاد بر مردم، جلوگیری از حقوق دولتی، تسهیلات تبصره ۱۶، جلوگیری از تغییر کاربری و جلوگیری از زمین.خواری یکی از دانشگاه‌های استان با ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

هواسی به ۱۸ برنامه کلان‌محور در استان کردستان پرداخت و گفت: امسال از اراضی شهری ۹۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و از اراضی ملی ۵۴۴ هکتار جلوگیری شده است.

وی به ممانعت از تحقق ویژه‌خواری و بروز رانت به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از طریق جلوگیری از تغییر کاربری ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع اراضی فضای سبز، تجاری و مسکونی پرداخت و افزود: صورت‌حساب ۲۸ میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی کشف شد و کاهش یافت.

مدیر کل بازرسی استان کردستان به شناسایی بسته‌بندی مرغ در کشتارگاه‌ها با افزون بر ۵۸ میلیارد تومان تخلف اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده از قبوض غیرقانونی ۷ میلیارد تومانی مشترکان آب و فاضلاب جلوگیری شد.

هواسی افزود: شناسایی ۲۶۰ دادنامه صادره از شعب تخصصی حقوقی، اثبات مالکیت برای اراضی ملی معادل ۵۰۰ هکتار که منجر به صدور آرای قطعی ناشی از عدم‌اعتراض ادارات متولی به زیان دولت شده است.

وی به شناسایی تصرف غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه قشلاق سنندج با همکار دادستان استان، اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۴.۳ هکتار از اراضی بستر رودخانه قشلاق سنندج شناسایی و تصرف شد.

مدیر کل بازرسی استان کردستان، یادآور شد: وصول مطالبات حقوق دولتی معادن به میزان ۱۲۰۰ میلیارد تومان با همکاری سازمان صمت انجام شده است.

به‌گفته هواسی، بیشترین شکایات و نارضایتی مردم مربوط به شهرداری‌ها و راه و شهرسازی است.

وی گفت: امسال و سال گذشته، هزار  و ۶۰۷ گزارش و شکایت فساد به سازمان بازرسی منعکس شده که مورد بررسی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه