English

شهردار سنندج:

پیشرفت ۸۵ درصدی پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج

شهردار سنندج گفت: پارک 20 هکتاری روجیار سنندج بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 85 درصدی پارک 20 هکتاری روجیار سنندج

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، سیدانور رشیدی در جریان بازدید استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از 2 پروژه پارک 20 هکتاری روجیار و پارک 36 هکتاری پیرچنار اظهار کرد: پروژه احداث پارک روجیار در مساحت 20 هکتار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول 500 متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز در مجموع 100 هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود.

شهردار سنندج گفت: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

به گفته رشیدی، در احداث پارک روجیار توجه ویژه‌ای به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار قابل توجه در پارک روجیار احداث فضای آمفی‌تئاتر با ظرفیت بیش از 2 هزار و 500 نفری است، گفت: فضای اطراف این امفی تئاتر هم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت نیاز و بالا بودن جمعیت بتوان از آن بهره گرفت.

وی از همراهی و کمک‌های معاون عمرانی استاندار، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل میراث فرهنگی و مجموعه شورای شهر در همکاری با شهرداری برای اجرای این پروژه تشکر کرد.

شهردار سنندج اضافه کرد: دیدگاه مدیریت شهری در اجرای این پروژه توسعه فضای سبز، اقتصادی، گردشگری و اشتغالزایی است و امیدواریم بتوانیم به اهداف و چشم‌اندازهای مد نظر دست یابیم.

رشیدی در مورد پارک پیرچنار هم گفت: این پارک در ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا می‌شود و از طرف ویلا شهر و ۲.۱۹ و کمربندی آبیدر ورودی و خروجی دارد.

وی توجه به پدافند غیرعامل در اجرای پروژه پیرچنار را یادآور شد و گفت: شهر سنندج به چنین فضایی برای اسکان همشهریان در صورت نیاز در حوادث غیرمترقبه داشت.

 به گفته وی، توجه به سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در این پروژه هم دیده شده و با تلاش مجموعه شهرداری منطقه سه و سازمان سیما و منظر در اجرای پارک پیرچنار دیده شده است.

شهردار سنندج اضافه کرد: پارک پیرچنار ۳۶۰ درجه کامل دید داخل شهر را پوشش می‌دهد، این پارک دارای منظرگاه، پارکینگ و سایت عکاسی است و منظر آن در شب از شاخص های ویژه این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: جاده سلامت، پیاده‌روی به طول ۶ کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر آیتم‌های دیده شده در این پارک ۳۶ هکتاری در سنندج است.

وی عنوان کرد: مقیاس پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار شهر سنندج بصورت منطقه‌ای، شهری و تبعیت از طرح ویژه ساماندهی تپه‌های این شهر است.

شهردار سنندج با اشاره به پیش‌بینی و طراحی سورتمه برای سرمایه‌گذاری در این بوستان ۳۶ هکتاری، گفت: این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن آماده کردن زیرساخت و فاز دوم سرمایه‌گذاری است که زیرساخت‌های آن کاملا آماده و در حال حاضر پیشرفت 50 تا 55 درصدی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه