English

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج:

نقشه و عکس هوایی شهر سنندج تهیه می شود

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج گفت: پروژه تهیه نقشه و عکس هوایی از محدوده و حریم شهر سنندج در ۵ هزار هکتار کلید خورده و تا پایان تیرماه سال‌جاری تمام می شود.

نقشه و عکس هوایی شهر سنندج تهیه می شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ آرش عنبری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به استفاده گسترده از اطلاعات مکانی در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، تجربه نشان داده که اطلاعات مکانی می‌تواند، نقش بسیار موثری در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا تهیه نقشه و عکس هوایی از سنندج در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج بیان کرد: پروژه تهیه نقشه و عکس هوایی از محدوده و حریم شهر سنندج در ۵ هزار هکتار کلید خورده و تا پایان تیرماه سال‌جاری تمام می شود.

وی افزود: در برنامه‌ریزی شهری، ابلاغ طرح‌های هادی و تفصیلی در قالب نقشه و اطلاعات مکانی است و اساساً خروجی مهم و شالوده طرح تفصیلی و جامع نقشه‌ای است که ضوابط بر روی آن سوار می‌شود.

عنبری اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلاعات مکانی به روز، قابل اعتماد و در دسترس به عنوان یک اولویت مهم در مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی های گسترده ای انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از رفت‌و روب و پیمان‌های نگهداری فضای سبز شهرداری مبتنی بر اطلاعات مکانی است، خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌های شهری و تکمیل بانک اطلاعاتی مکانی سازمان شروع به برداشت عکسبرداری هوایی در محدوده و حریم شهر سنندج کرده ایم که براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تیرماه کار عکسبرداری و تهیه نقشه به اتمام می رسد و در دسترس دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های تابعه شهرداری و شهروندان قرار می گیرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج به کاربردهای عکس‌هایی هوایی هم گریزی زد و گفت: تهیه نقشه‌ها و استفاده از آن ها در امور دادگاهی، ثبت تعارضات و همچنین پایش روند توسعه شهری برای جلوگیری از تخلفات ساخت و سازها، تعیین قدمت بناها برای دستگاه‌های مختلف مخصوصا شهرداری‌ها و... از کاربردهای اجرای این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه