English

نخستین عمل موفق پیوند مغز استخوان در کردستان انجام شد

نخستین عمل پیوند مغز استخوان در استان کردستان، بر روی کودک ۸ ساله مبتلا به تومور ویلمز در بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج با موفقیت به انجام رسید.

نخستین عمل موفق پیوند مغز استخوان در کردستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ دکتر برهان مرادویسی مسئول تیم درمانی این عمل روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیوند مغز استخوان یکی از روش های نوین درمانی برای بیماران سرطانی است که امیدهای بهبودی این قبیل بیماران را افزایش داده است.

وی در توضیح این عمل جراحی گفت: این پسر بچه هشت ساله در تاریخ ۱۴ فروردین با تشخیص تومور ویلمز به عنوان اولین مددجو در بخش پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج بستری شد.

فوق تخصص انکولوژی کودکان و رئیس بیمارستان بعثت سنندج این مددجو را یک نمونه اتولوگ بیان و اضافه کرد: سلول گیری از مددجو انجام و بعد از یک دوره شیمی درمانی در بخش پیوند و انجام آزمایش های تخصصی لازم، تزریق سلول های بنیادی برای وی به انجام رسید.

دکتر مرداویسی افزود: این مددجو بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره درمان و گرفتن آموزش های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی و ایزولاسیون در خانه، ترخیص شد.

وی یادآور شد: با مساعدت ریاست دانشگاه و پیگیری‌های معاون درمان و مسئولان دانشگاه، امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج برای اولین بار در استان کردستان فراهم شد تا راه برای انجام کارهای جدیدتر و کمک به بیماران سرطانی کردستان و استان‌های همجوار ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه