English

حسین زمان در نشست خبری کنسرتش عنوان کرد:

ارائه هنر خوب تنها راه بازگشت سلیقه مخاطب است

نشست خبری کنسرت حسین زمان با حضور این خواننده، بهنام ولی زاده سرمایه گذار و صابر جعفری رهبر ارکستر این کنسرت برگزار شد.

ارائه هنر خوب تنها راه بازگشت سلیقه مخاطب است

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج نشست خبری کنسرت حسین زمان با حضور این خواننده، بهنام ولی زاده سرمایه گذار و نماینده شرکت تماس و صابر جعفری رهبر ارکستر این کنسرت برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین زمان در مورد حضورش بعد از هفده سال گفت: دلیل منع فعالیت من در این سالها، هرگز به طور مشخص به من اعلام نشد. من حق خودم می دانستم که فعالیت هنری کنم چرا که من به همراه تعدادی از دوستان دیگر مانند علیرضا عصار، محمد اصفهانی، قاسم افشار، خشایار اعتمادی و کمی بعدتر شادمهر عقیلی و دیگران موسیقی پاپ بعد از انقلاب را احیاء کردیم. من به همه دولت هایی که مستقر شدند درخواست مجوز فعالیت دادم و هر گز پاسخی نگرفتم، تا اینکه حدود یک و نیم سال پیش علی ترابی مدیر وقت دفتر موسیقی مرا خواستند ‌و اعلام کردند که می خواهند با من همکاری کنند. بعد به من گفتند ابتدا چند تک آهنگ عرضه کنم و بعد درخواست کنسرت بدهم و فعلا برای برگزاری کنسرت مجوزهای کامل را دارم.

سپس جعفری گفت: به رغم اینکه در حوزه موسیقی پاپ فعالیت نکرده ام با افتخار و داوطلبانه رهبری ارکستر این کنسرت را پذیرفتم.

من و امثال من وظیفه خودم را انجام می دهیم. وقتی سال هفتاد و پنج موسیقی پاپ را به طور رسمی و حرفه ای آغاز کردم معتقد بودم که این موسیقی نیاز جوانان ما است و البته در آن زمان خیلی فرصت بروز نداشت گروه بالاترین میزان فروش آلبوم پاپ متعلق به همان زمان است و هرگز فروش آلبوم موسیقی پاپ در تیراژ هفتصد هزار تا یک میلیون نسخه تکرار نشد.

حسین زمان در پاسخ به خبرنگار موج در مورد احتمال موفقیتش در دوره ای که موسیقی غالب پاپ موسیقی مبتذلی است گفت: معتقد بودیم که موسیقی پاپ در دهه پنجاه جا مانده بود و ما آمده بودیم که موسیقی خوب را احیا کنیم. اما در فاصله کمی کسانی وارد این عرصه شدند که هیچ دلسوزی برای هنر نداشتند و نتیجه اش آن چیزی شده که امروز می بینیم. وقتی ما اجازه ندهیم به کسانی که به هنر ارزش می دهند فعالیت کنند، افرادی به این عرصه می آیند که تنها به فکر درآمد هستند.

وی افزود: من نمی خواهم بگویم آنچه که امروز وجود دارد مبتذل است چرا که همان هم مخاطب دارد اما دوست دارم که فرصت ها به طور عادلانه در اختیار همه و نه تنها افرادی که پشتوانه مالی دارند قرار بگیرد و اگر رسانه ها برای معرفی موسیقی خوب تلاش کنند و همانطور که من 

من تلاشم را می کنم که موسیقی خوب ارائه کنم و در کنسرت سوم خرداد می خواهم نشان بدهم که موسیقی خوب پاپ هم می تواند وجود داشته باشد و اگر مردم آنرا بپذیرد، من هم ادامه خواهم داد و گرنه به کناری می نشینم تا فرصت فعالیت پیش بیاید.

این هنرمند تاکید کرد: من خودم را تغییر نخواهم داد و منطبق با بازار نخواهم شد اما به دنبال هنر متعالی هستم. گرچه رسانه ها هم در معرفی موسیقی خوب موثرند ولو اینکه سیاست صدا و سیما معرفی موسیقی خوب نیست.

زمان در مورد احتمال عدم استقبال از مخاطب از یک ارکستر سی نفره بر روی سن گفت: من دوست دارم که مردم همه عوامل یک موسیقی را ببینند و به قولی مزه موسیقی را بچشند. مردمی که یا نوازنده را ندیده اند یا او را پشت یک گلدان دیده اند. برفرض محال حتی اگر این اتفاق باعث ریزش مخاطب شود باز هم کار خود را خواهم کرد چرا که نوازنده ها هم به اندازه خوانندگان اهمیت دارند.

جعفری هم گفت: واقعا واژه مبتذل برای موسیقی امروز واژه درستی است و ما نمی خواهیم با جریان موجود همراه شویم. ما از آذرماه سال گذشته مشغول تمرین هستیم که اکنون مجوز اجرای کنسرت صادر شده است.

حسین زمان در ادامه گفت: چه عده ای بپسندند و چه نپسندند به نظر من فاصله بسیار زیادی با موسیقی پاپ دهه پنجاه داریم و جمع کردن این آشفتگی کار من به تنهایی نیست اما باید به میدان بیاییم و با ارائه‌ی موسیقی خوب سعی کنیم که ذائقه مخاطب را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: هفده سال دور بودن از فضای موسیقی زمان کمی نیست و یک عمر است. اما گمان نمی کنم که جوانان با موسیقی من ارتباط برقرار نکنند و حتی بسیاری از آنها در فضای مجازی با من ارتباط می گیرند.

در ادامه حسین زمان تأکید کرد: موسیقی من کلام محور است و حتما بر روی ترانه ها دقت می کنم و معتقدم در موسیقی اعم از عاشقانه، اجتماعی یا با نشاط باید پیامی هم ارایه کرد و من بر این اساس کار می کنم.

این خواننده در مورد نسبتش با تلویزیون گفت: اگر پیش از این صدا و سیما از پخش صدا و تصویر من امتناع می کرد امروز اگر از من بخواهند هم به آنجا نخواهم رفت.

وی تاکید کرد: من تعریفی از هنر دارم و آن بیان زیبای واقعیت های زندگی است که این واقعیت ها هم تلخ هستند و هم شیرین. هنرمند نمی تواند نسبت به اجتماعش بی تفاوت باشد. باور کنید که من نه سیاسی هستم که اگر بودم هفده سال ممنوع الکار نمی شدم.

زمان گفت: من مدیون مردمم و نمی توانم نسبت به شرایط آنها بی تفاوت باشم و به نظرم این اسمش سیاسی کاری نیست. نمی گویم که افکار خودم را ندارم اما من هیچ وابستگی ندارم.

وی در پاسخ به همزمانی صدور مجوز برای کنسرتش و نزدیک بودن زمان انتخابات مجلس گفت: من سالهاست که برای گرفتن مجوز فعالیت کردم و به هیچ وجه اجازه نمی دهم که از نام من استفاده شود و قطعا در صورت وقوع موضع خواهم گرفت.

وی تاکید کرد: من وامدار هیچ کس نیستم و از سال هفتاد و شش تا به حال هیچ دولت اصلاح طلب و یا اصولگرایی حق من را نداد.

زمان در مورد علت عدم ترک کشور گفت: من یکبار از ایران رفتم و آن هم در سال ۵۷ بعد از دستگیری توسط ساواک و اخراج از دانشگاه صنعتی اصفهان بود که به آمریکا رفتم و در شرایط تحصیلی خوبی هم بودم که جنگ ایران و عراق آغاز شد و من بازگشته، آموزش نظامی دیده و هشت سال تمام در جبهه ها به سر بردم. من هرگز کشور را ترک نخواهم کرد چرا که ایران را دوست دارم.

این هنرمند با بیان اینکه از قیمت های بالای بلیت ها ناراحت و غمگین است گفت: برگزاری کنسرت در تهران هزینه های جانبی بسیاری دارد و برگزاری کنسرت با قیمت های کمتر  امکان پذیر نیست اما کاش می شد مراکزی مانند برج میلاد حاضر می شدند گاهی برای گروه هایی که حاضرند به رایگان برنامه اجرا کنند هزینه ها را به نیم یا بیست سی درصد کاهش دهند.

وی تاکید کرد: پیش از این هم اعلام کرده ام که آمادگی اجرای رایگان خیابانی بدون دریافت هزینه ای با همین گروه سی نفره به هر مقدار که به ما اجازه دهند را داریم.

زمان در پایان در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت اقتصادی اش در طی این سالها گفت: من بیست و هشت سال سابقه تدریس داشتم و از پنج سال پیش مشاوره آی تی به برخی از شرکت ها می دهم اما اهل تجارت نبوده ام.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه