English

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرگزاری موج خبر داد؛

برنامه ریزی برای ایجاد تنش در امامزادگان

حجت الاسلام غلامرضا عادل گفت: در خصوص حجاب در برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه افراد بدنبال آن بودند شرایطی ایجاد کنند که به تنش کشیده شود.

برنامه ریزی برای ایجاد تنش در امامزادگان

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج در خصوص برنامه های اوقاف در بقای متبرکه و امام زادگان کشور برای ترویج موضوع حجاب، اظهار داشت: اوقاف در ابعاد وسیعی فعالیت می کند که یکی از این موارد  موضوعات  فرهنگی است.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: در سال‌های اخیر طبق فرامین رهبر معظم انقلاب تلاش شد که امامزادگان و بقای متبرکه در کشور در کنار کارهای دینی و مذهبی به قطب‌های فرهنگی نیز تبدیل شوند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در این راستا طرح های مختلف موفقی انجام شد که سبب گردید که این مکان های مقدس تک بعدی نباشند، بلکه در چند وجه به فعالیت بپردازند.

عادل افزود: این فعالیت های فرهنگی سبب شد کودکان، جوانان و نوجوانان بسیاری به این مراکز جذب شوند.

وی به طرح آرامش بهاری که ویژه برنامه نوروز اوقاف در این مکان‌های متبرک است، اشاره کرد و گفت: در بهار ۱۴۰۳ با استقبال خوب مردم از این طرح روبرو بودیم و افراد زیادی به خیمه های معرفت که در امامزادگان بقای متبرک راه اندازی شد بود، آمدند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با تکذیب این خبر که در ایام نوروز بانوان بدون حجاب وارد این مکان‌های متبرک شدند، افزود: اکثر افراد بدون بدون هیچگونه اجبار خودشان درخواست چادر در بدو ورود به امام زادگان و بقاع متبرکه دارند.

حجت الاسلام عادل با عنوان اینکه ممکن است در برخی مناطق استثنا وجود داشته باشد، گفت: اما عموما مردم این موضوع را رعایت کرده و در حریم امامزادگان که حاضر می گردند حجاب را رعایت می‌کنند و با چادر وارد  می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز برنامه ریزی کردیم در ابعاد فرهنگی و اجرایی به نحوی باشد که چادر در اختیار بانوان زائر قرار گیرد ، بنایی برای اینکه برخورد فیزیکی و طردی انجام بگیرد نداریم ، ممکن است گفت‌وگویی صورت گیرد تا افراد اقنا شوند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: یکی دو جا شاید با برنامه قبلی خواستند شرایطی را فراهم کنند تا به تنش کشید شود اما برنامه ما با سازمان اوقاف و با هماهنگی که صورت گرفته با هیئت امنا  و خادمین امامزادگان بنا بر این است که اگر موردی در خصوص حجاب بود با برخورد خوب  و دادن چادر بدون هیچگونه تنش این موضوع حل و فصل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه