English

جهانگیری؛

فعالیت ۴۰ شرکت ایرانی در عراق تعیین تکلیف شود

اسحاق جهانگیری گفت: 40 شرکت ایرانی با ظرفیت 3 میلیارد دلار در عراق فعال هستند، که در حال حاضر باید فعالیت این شرکت ها در عراق تعیین تکلیف شود که پروژه های آن ها قرار است متوقف شود یا ادامه یابد.

فعالیت 40 شرکت ایرانی در عراق تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون اول رئیس جمهوری ایران در  همایش اقتصادی-تجاری ایران و عراق با اشاره به اینکه توافق های خوبی بین دو کشور انجام شده است، گفت: امیدوارم بخش خصوصی دو کشور این فرصت را مغتنم بشمارند، امروز نیز فعالان اقتصادی زیادی در این همایش شرکت کرده اند.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه پیروزی در برابر داعش را به دولت و ملت عراق تبریک عرض می کنم، افزود: ایران به عنوان مستشار در جنگ داعش در عراق حضور داشته است امیدواریم در دوران پسا داعش در بازسازی عراق نقش فعالی داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه ایران، عراق جدید را پلی برای توسعه همکاری با کشورهای می داند که به رای دولت و ملت ایران احترام می گذارند، افزود:  شرکت های با تجربه ایرانی آمادگی تشکیل شرکت های مشترک با طرف های عراقی و حتی شرکت سوم دارند.

جهانگیری با بیان اینکه همکاری ایران و عراق در سال های اخیر روند روبه رشدی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر حجم همکاری اقتصادی دو کشور 12 میلیارد دلار است که باید تا سال 1400 به 20 میلیارد دلار برسد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دستیابی به این هدف نیازمند رفع موانع همکاری است، تصریح کرد: سالانه 7 میلیون گردشگر بین دو کشور مبادله می شود که نیمی از آن عراقی است که برای زیارت، گردش و درمان به ایران می آیند. همچنین در این فرصت از پذیرای دولت ایران از ملت ایران در زمان اربعین تشکر می کنم.

جهانگیری با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور ایران به عراق برای لایروبی اروند توافق شده است، گفت: توافقات بانکی، ادامه صادرات برق و گاز و همکاری نفتی،بهداشتی و...از مهمترین توافقات سفر رییس جمهور به عراق بوده است.

او با بیان اینکه 40 شرکت ایرانی با ظرفیت 3 میلیارد دلار در عراق فعال هستند، تصریح کرد: فعالیت این شرکت ها در عراق باید تعیین تکلیف شود که پروژه های آن ها قرار است متوقف شود یا ادامه یابد.

او با تأکید بر اینکه توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور با رفع موانع گمرکی و استاندارد افزایش می یابد، تصریح کرد: همکاری این دو کشور نه تنها به نفع دو ملت است، بلکه به صلح منطقه نیز کمک می کند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه