English

دبیر اتاق ایران و عراق مطرح کرد

۲۰۰ میلیارد دلار ارزش پروژه های عراق/تورم عراق ۲ درصد است

رضا مونسان گفت: 200 میلیارد دلار پروژه در عراق وجود دارد که نزدیک به 20 درصد آن در بخش مسکن است که شرکت های ایرانی باید از این فرصت برای توسعه همکاری ها بیشتر استفاده کنند.

200 میلیارد دلار ارزش پروژه های عراق/تورم عراق 2 درصد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان در سالن همایش های خلیج فارس با اشاره به اینکه 200 میلیارد دلار پروژه در عراق وجود دارد که نزدیک به 20 درصد آن در بخش مسکن است، گفت: در حال حاضر از مجموع پروژه های مسکن بین استان های مختلف عراق تقسیم شده است که تقریبا برای هر استان 1 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

رضا مونسان با بیان اینکه میزان تورم عراق در چند سال گذشته یک تا دو درصد بوده است، افزود: در حال حاضر دولت عراق سالانه 120 میلیارد دلار درآمد نفتی دارد و بخشی از هزینه های شرکت های دولتی را تامین می کند و هزینه های حمایتی بالایی می پردازد اما بخش خصوصی این کشور توان چندانی ندارند، از این رو شرکت های ایرانی فرصت مناسبی برای حضور در پروژه های این کشور دارند در همین راستا سایتی در اتاق ایران و عراق با دو زبان عربی و کردی طراحی شده است تا زمینه همکاری ها بیشتر فراهم شود.

او با بیان اینکه باید همکاری ها در زمینه مسکن دو کشور توسعه یابد تصریح کرد: عراق در سال های گذشته در نتیجه جنگ آسیب های زیادی دیده اند که به بازسازی نیاز دارد و برنامه های دولت این کشور هم در این راستا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه