English

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

آغاز پروژه پتروشیمی اندیمشک با ۳۸۸ میلیون دلار سرمایه

فریدون حسنوند گفت:حال حاضر پروژه پتروشیمی اندیمشک با سرمایه 388 میلیون دلاری آغاز بکار کرده است که نشانه شکست تحریم های آمریکا علیه نفت ایران است.

 آغاز پروژه پتروشیمی اندیمشک با 388 میلیون دلار سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مراسم کلنگ زنی پروژه پتروشیمی اندیمشک با حضور وزیر نفت ، استاندار خوزستان برگزار شد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه در آستانه پنجمین دهه انقلاب اسلامی هستیم و تمام توان دشمن برای انزوای ما است، گفت: دشمن با بکارگیری تحریم و تهدید برای تسلیم مردم بکار رفته و نوک پیکان آن نفت ایران است، چراکه بخش اشتغال و توسعه ایران در این بخش انجام می شود و به نوعی نگذارند نام ایران آوازه جوان شود.

فریدون حسنوند با تاکید بر اینکه این کلنگ زنی نشان دهنده سیاست های آمریکا علیه نفت ایران است، تصریح کرد: هرکس امروز انقلابی و ملی است و دغدغه مردم مردم دارد وظیفه ای جز وحدت و تلاش برای توسعه ندارد و اگر گامی برای ناامید کردن مردم داشته باشد به طور قطع با دشمن است.

او با بیان اینکه حفظ اطلاعات در بخش نفت برای جلوگیری از لو رفتن دورزدن تحریم ها است، گفت: میادین نفتی مشترک ایران و عراق نشانه ای از توجه و عزم برای بهره برداری را نشان می دهد. همچنین تصویب اختصاص 4 درصد از تولیدات نفت برای سرمایه های اجتماعی نشان دهنده توجه به مناطق نفت خیز است. همچنین باید توجه داشت که نفت را از آن خود نمی دانیم و متعلق به همه است، با این حال خوزستان خوب نیست که باید حال آن را دریابید.

او با بیان اینکه وزیر نفت نقش موثری در اجرای این پروژه داشته است، گفت: در حال حاضر این پروژه ملی تعریف شده و 388 میلیون دلار سرمایه آن خواهد بود.همچنین 5 میلیارد دلار پروژه در بخش های مختلف استان خوزستان سرمایه گذاری شده است.

جهانگیری فرماندار اندیمشک با بیان اینکه اجرای این پروژه در اشتغال اندیمشک که جزو مناطق محروم است نقش موثری دارد، گفت:  یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اشتغالزایی با حمایت از تولیدات ملی بودها است که در این پروژه در دستور کار قرار دارد.

8.5 میلیارد دلار پروژه در بخش پتروشیمی

 همچنین رییس هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اشاره به اینکه پتروشیمی ها علاوه بر تولید و صادرات به پروژه های در بخش صنعت پتروشیمی ورود کرده اند، گفت: در حال حاضر به دنبال اتمام پروژه های نیمه تمام هستیم که اعتبار آن 8.5 میلیارد دلار است که تا سال آینده سه پروژه با ارزش 4 میلیارد دلار در سه استان ایلام، چهارمحال بختیاری و بندرعباس به بهره برداری می رسند.

جعفر ربیعی با بیان اینکه از این به بعد تنها پروژه با صرفه اقتصادی آغاز خواهند شد، افزود: سال آینده پروژه ای با حضور رییس جمهور خواهیم داشت که گازهای فاز را که می سوزند فرآوری کنیم. از این رو باید صنایع پایین دستی پتروشیمی را توسعه دهیم تا امروز پتروشیمی در بخش میان دستی و بالادستی فعال بوده است. بنابراین امروز پتروشیمی اندیمشک در پایین دستی اتیلن اجرا خواهد شد که سودآوری آن بیشتر از پلی اتیلن است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه