English

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در پاسخ به موج

۲۱۳ میلیارد تومان صادرات در دهه نخست ۹۷ از منطقه آزاد ارس

محسن نریمان گفت:از ابتدای 96 تا 25 بهمن همان سال 215 میلیون دلار مجموع صادرات داشته ایم که در ابتدای سال 97 تا 25 بهمن میزان مجموع صادرات به 213 میلیون دلار رسید. در بخش واردات سال گذشته 133 میلیون دلار بوده که به 43 میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

213 میلیارد تومان صادرات در دهه نخست 97 از منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل منطقه آزاد ارس در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس 51 هزار هکتار مساحت دارد، گفت: این منطقه در چهار زون مختلف، دو فرمانداری را در منطقه پوشش می دهد و با داشتن پتانسیل های مختلف کشاورزی و گردشگری ظرفیت اقتصادی بالایی در کشور دارد.

محسن نریمان با بیان اینکه نگاه نمایندگان مجلس کشور با توجه به اشتغالزایی های که مناطق آزاد در سراسر دنیا داشته اند به دنبال تدوین قوانین مجزایی از سرزمین اصلی بوده اند، تصریح کرد: در حال حاضر 7 منطقه آزاد در کشور با تکیه بر همین قوانین با هدف تسهیلاتی در صادرات و ایجاد اشتغال شکل گرفته اند.

او با بیان اینکه هم راستای منطقه آزاد ارس منطقه آزادی در نخجوان وجود دارد، تصریح کرد: ارتباط مناطق آزاد ایران با مناطق آزاد کشورهای دیگر راهی برای عبور از تحریم ها است همانطور که دیده شد منطقه آزاد چابهار به بهانه جلوگیری از آسیب افغانستان از تحریم ها استثنا کردند.

او با بیان اینکه 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه آزاد انجام شده است، افزود: میزان سرمایه گذاری سال 97 در منطقه آزاد ارس نسبت به سال 96 افزایش یافته است که بیشتر در بخش صنایع سلولزی و فولاد بوده است.

نریمان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه امسال 300 بخشنامه در زمینه صادرات و واردات دریافت کرده ایم، تصریح کرد: از ابتدای 96 تا 25 بهمن همان سال 215 میلیون دلار مجموع صادرات داشته ایم که در ابتدای سال 97 تا 25 بهمن میزان مجموع صادرات به 213 میلیون دلار رسید. در بخش واردات سال گذشته 133 میلیون دلار  بوده که به 43 میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

او با بیان اینکه 10 هزار تن سال جاری گوجه به منطقه جی آی اس صادر شده است، گفت: میزان صادرات تولیدات گلخانه ای سال گذشته 6 هزار تن بوده و امسال با 177 درصد رشد صادرات این بخش به نزدیک 18 هزار تن رسیده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه در این منطقه لوازم آرایشی درجه یک تولید می شود، گفت: بخشی از این تولیدات لوازم آرایشی صادر می شود و بخشی از آن به بازار داخلی عرضه می شود.

او با اشاره به اینکه تصویب اف ای تی اف در زمینه جذب سرمایه های خارجی موثر است، اظهار کرد: درحال حاضر مبادلات مالی می تواند تحت تاثیر قوانین مرتبط با این بخش باشد، از این رو خارج از رویکردهای سیاسی از نگاه اقتصادی این دستورالعمل را مثبت ارزیابی می کنیم.

او با بیان اینکه در منطقه آزاد ارس مشوق ها مالیاتی و واگذاری راحت در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین در زمینه دریافت تسهیلات بانکی همکاری های لازم را با سرمایه گذاران داریم.

نریمان با اشاره به اینکه سال 96 به طور دقیق 396 شرکت در این منطقه فعال بوده اند، گفت: در سال 97 مجموع شرکت های داخلی و خارجی فعال در این منطقه 444 مورد رسیده است.

او با اشاره به اینکه ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس توسعه یافته است، گفت: در حال حاضر 60 درصد در زمینه جذب گردشگر داخلی و 22 درصد در جذب گردشگر خارجی رشد داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه