English

سرپرست سازمان توسعه و تجارت ؛

صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران بجای ۵۰۰ میلیون دلار باید ۲۵ میلیارد دلار باشد

محمدرضا مودودی گفت: در 15 سال گذشته 617 در 61 کشور پروژه خدمات فنی و مهندسی داشته ایم، در این باره زمانی 25 میلیارد دلار ارزآوری در این بخش انجام شده است، اما واقعیت این است که باید سالانه 25 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران بجای 500 میلیون دلار باید 25 میلیارد دلار باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سرپرست سازمان توسعه تجارت در اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در سالن همایش خلیج فارس با اشاره به اینکه معماری از مهمترین مولفه های ساخت و ساز ، گفت: در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا نمایی از موزه های شهری را نمایش می گذارند، اما در ایران بی نظمی در ساخت و ساز شهرها وجود دارد و تفاوت چندانی هم بین شهرها وجود ندارد.

محمدرضا موجودی با بیان اینکه 500 میلیون دلار صادرات خدمات و فنی مهندسی داریم، افزود: 34 درصد این میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی مربوط به بخش مسکن است.

او با اشاره به اینکه ایران ظرفیت بالایی برای بخش مسکن دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از جوانان مسکن ندارد و تقاضای بالایی برای مسکن در ایران وجود دارد.

مودودی با اشاره به اینکه در 15 سال گذشته 617 در 61 کشور پروژه خدمات فنی و مهندسی داشته ایم، تصریح کرد: در این باره زمانی 25 میلیارد دلار ارزآوری در این بخش انجام شده است، اما واقعیت این است که باید سالانه 25 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

او با تایید اینکه مشکلات و موانعی در زمینه مبادلات بانکی بین المللی و تحریم ها وجود دارد، گفت: در حال حاضر کمینه ای با عنوان توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی تشکیل داده ایم، اما نقش بخش خصوصی فارغ از این مسائل را نباید نادیده گرفت.

مودودی با تاکید بر اینکه اگر مشوق ها باعث توسعه خدمات فنی و مهندسی بشود در این بخش لحاظ خواهد شد، گفت: اگر قرار است حمایتی صورت بگیرد باید در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی رشد صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه