English

موج از سمینار مشترک فرصت های اقتصادی ایران و کره گزارش می دهد

مبادلات مالی و حمل و نقل دریایی مشکل مبادلات تجاری ایران و کره

در حال حاضر مقدار تجارت ایران و کره جنوبی نصف شده است که به گفته رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی دو مشکل مبادلات بانکی و حمل و نقل دریایی دو مشکل اصلی مبادلات تجاری بین دو کشور است.

مبادلات مالی و حمل و نقل دریایی مشکل مبادلات تجاری ایران و کره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عصر امروز سمینار مشترک فرصت های اقتصادی ایران و کره جنوبی با حضور مقام های از سوی دو کشور در اتاق بازرگانی ایران آغاز به کار کرد. در این برنامه مسئولانی از وزارت خارجه، بانک مرکزی، وزارت صنعت، نمایندگان برخی بانک ها و نمایندگانی از تشکل های صنعتی و تولیدی در این برنامه و حضور داشتند. همچنین نمایندگانی از کره از جمله سفیر این کشور در ایران حضور داشت.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اینکه در سال 2017 نزدیک به 7 میلیارد دلار بوده است، گفت: این میزان صادرات بیشتر مربوط به نفت بوده و در همان سال واردات 4 میلیارد دلاری از این کشور وجود داشته است که امسال میلادی میزان واردات و صادرات با این کشور نصف شده به گونه ای که صادرات به3.2 و واردات به 2 میلیارد دلار رسیده است.

تنهایی با بیان اینکه کره جنوبی سومین کشور در معاملات تجاری ایران است، افزود: بخش عمده ای از کالاهای مصرفی ایران ازجمله لوازم خانگی و خودرو از این کشور وارد می شود و مردم ایران نیز به خوبی کالاهای کره و مردم کره را می شناسند اما ایران کالاهای زیربنایی صادر می کند، به همین دلیل مردم کره چندان ایران را نمی شناسند که دولت کره باید زمینه شناخت را فراهم کنند.

او با بیان اینکه امروز ایران در شرایط سختی قرار دارد که کره ای ها باید دوستی خود را امروز نشان دهند، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل تبادل مالی بین دو کشور وجود دارد که باید یک صندوق مشترک بین دو کشور ایجاد شود تا بحث مبادلات مالی را اجرایی کند. همچنین باید راهکارهایی برای حل مشکلات حمل و نقل دریایی نیز پیدا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه