English

به گزارش خبرگزاری موج در مراسم روز جهانی دریانوردی مطرح شد

آیمو مانع آسیب اقدامات آمریکا به تجارت دریایی شود/سازمان بین المللی دریانوردی موظف به تضمین امنیت حمل و نقل دریایی است

مسئولان ایرانی در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه ایران از سال 1957 تاکنون متعهد به اجرای قوانین آیمو بوده خواستار ورود آیمو برای مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا ضد تجارت بین المللی شدند.

آیمو مانع آسیب اقدامات آمریکا به تجارت دریایی شود/سازمان بین المللی دریانوردی موظف به تضمین امنیت حمل و نقل دریایی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مراسم روز جهانی آیمو با شعار «آیمو 70، میراث ما، کشتیرانی بهتر برای آینده بهتر با حضور تاک لیم، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان بین المللی دریانوردی، عباس آخوندی وزیر راه شهرسازی،محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران ارشد ارگان های دریایی، فعالان بخش خصوصی و دریائیان نمومه صبح روز شنبه در سالن همایش های صدا و سیما کشور برگزار شد.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی ایران با اشاره به اینکه نمی توان نقش آیمو در امنیت دریایی، محیط زیست دریایی و کنوانسیون ها نادیده گرفت گفت: آیمو با تصویب قوانینی توانسته در ارتقای ایمنی دریایی نقش موثری ایفا کند.

محمد راستاد با تاکید بر اینکه این سازمان بین المللی در هفتاد سال گذشته رویکرد کشتیرانی بین المللی را دنبال کرده است تصریح کرد: ایران از سال 1958 همواره خود را متعهد به قوانین آیمو دانسته و با  20 بندر ثبت شده کارنامه موفقی نزد این سازمان داشته است.

او با اشاره به اینکه ایران معاینات فنی دقیقی نسبت به شناورها داشته و در  لیست سفید قرار دارد تصریح کرد: حضور متخصصان ایرانی در کمیته های آیمو همکاری موثری با این سازمان داشته است.

دریایی نقش ایران در اجرای کنوانسیون ها

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم با بیان اینکه حدود 90 درصد ترانزیت کالا در ایران توسط ناوگان کشتیرانی استفاده می شود گفت: وقتی از ناوگان دریایی سخن گفته می شود تنها شامل ناوگان بازرگانی نیست، بلکه شامل ناوگان نظامی، انتظامی، نفتی و مسافری است. حال با توجه به اینکه ایران از نظر مالکیت کشتی و کشتی تحت پرچم از بین تمام کشورهای که عضو آیمو هستند رتبه بین 20 تا 30 دارد، شرایط خاصی دارد و در اجرای کنوانسیون های دریایی به ویژه اس سی سی دبلیو نقش موثری داشته است.

حق شناس با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش ایران عملیات موفقی در مبارزه با دزدان دریایی داشته است افزود: دریانوردی میراثی هفتاد ساله است که ایران توانسته در برگزاری سی و سه دوره مراسم روز جهانی دریانوردی حضور فعال داشته باشد. همچنین در مجامع بین المللی و منطقه محور اجرای کنوانسیون های دریایی باشد.

سه چالش پپیش روی دریانوردی 

مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به این چند چالش پیش رویی کشتیرانی و دریانوردی ایران است گفت: نخست امنیت کشتیرانی برای تجارت بین المللی است که سازمان بین المللی می تواند نقش موثری در ایجاد آن در منطقه و آب های بین المللی داشته باشد که با توجه به اینکه اقدامات آمریکا در منطقه به این مقوله خدشه وارد کرده است از این رو از دبیرکل آیمو درخواست می کنیم اجازه ندهند امنیت تجارت بین المللی را با چالش روبرو کند.

سعیدی با بیان اینکه چالش دوم برای کشتیرانی بین المللی گفت: امروز روش های که برای نظام 2020 در آیمو دیده شده مشکلاتی را برای کشتیرانی فراهم کرده زیرا پالایشگاه های ایران نمی توانند به اندازه کافی سولفور تولید کنند. حال از آنجایی که 20 تا 30 درصد هزینه حمل و نقل دریایی مربوط به سوخت است امیدواریم که سازمان بین المللی به این مقوله ورود کند. 

او با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم از امکانات آموزشی سازمان بین المللی دریانوردی بهره مند شویم تصریح کرد: ما از نظر قوانین این سازمان نباید محدودیتی برای استفاده از امکانات این سازمان برای به روز کردن توانمندی نیروهای خود استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه