English

ترکیه:‌ دستگیری بانکدار ترکیه‌ای به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، اقدامی «کاملا سیاسی» است

وزیر دادگستری ترکیه دستگیری بانکدار ارشد ترکیه‌ای در آمریکا را به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، یک اقدام «کاملا سیاسی» خواند و تأکید کرد این اقدام برای برچسب زدن به ترکیه و «اردوغان» صورت گرفته است.

ترکیه:‌ دستگیری بانکدار ترکیه‌ای به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، اقدامی «کاملا سیاسی» است

به گزارش خبرگزاری موج، «باقر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، دستگیری مدیر یکی از بزرگترین بانک‌های ترکیه در آمریکا با اتهام مشارکت در نقض تحریم های ایران یک اقدام «کاملا سیاسی» است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، مدیر یکی از بزرگترین بانک‌های دولتی ترکیه به اتهام همکاری مالی با رضا ضراب، سرمایه‌دار ایرانی - ترکیه‌ای که منتظر محاکمه به جرم دور زدن تحریم‌های ایران است، در یکی از فرودگاه‌های آمریکا دستگیر شده است.

«محمت هاکان آتیلا»، معاون مدیر اجرایی «بانک خلق ترکیه» به اتهام تلاش برای انجام مبادلات مالی از طرف ایران در فرودگاه «جان اف کندی» در نیویورک دستگیر شده است.

دولت آمریکا ادعا کرده شواهدی در دست دارد مبنی بر اینکه رضا ضراب میلیون‌ها دلار به عنوان رشوه به مقام‌های دولت ترکیه و مدیران ارشد بانک یاد شده پرداخت کرده است. مطابق این ادعا، «بانک خلق ترکیه» به «ضراب» برای دور زدن تحریم‌های ایران کمک کرده است.

مقام‌های ترکیه در سال 2013 رضا ضراب را به دادن رشوه به مقام‌های کابینه این کشور متهم کردند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تحقیقات درباره این موضوع را زمینه‌چینی برای کودتا خواند و تمامی اتهامات علیه ضراب و اعضای دولت او در نهایت مختومه اعلام شدند.

وزیر دادگستری ترکیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که این پرنده به منظور برچسب زدن به ترکیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور مطرح شده است.

وی در ادامه گفت که هیچ شواهدی وجود ندارد که بتوان ضراب و یا ترکیه را متهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی