English

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد؛

مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از مشارکت ۵۱ هزار نفر مردم این استان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس با معرفی و تقدیر از ۱۷۱ برگزیده این جشنواره، در کتابخانه موقوفه کاظمی شیراز برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد فرهنگی است، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند این رویداد فرهنگی را که با عنوان امام رئوف گره خورده، پیش ببرد.

محمدحسین فیروزی اضافه کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند. 

مدیرکل کتابخانه‌های فارس تصریح کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان شده با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره، ۹ برگزیده ملی در سطح کشور را داشته‌ایم، همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده اند که از جمعی از آنان تجلیل به عمل آمد.

فیروزی گفت: در دوره دوازدهم یکی از منابع مسابقه اثر آیت الله بهشتی از استان فارس بود، بیش از ۲۰۰ هزار نفر همین یک کتاب را مشارکت کرده بودند، یک کتاب کودک دیگر نیز استان فارس بوده است.

وی  با اشاره به برگزیدگان استانی این رویداد تصریح کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنرهای تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنرهای دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی این مسابقه شناخته شده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد عنوان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های استان فارس، ۴۷۸۵ نفر از مددجویان زندان از فارس در این رویداد شرکت کردند که از این میان ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: باید ارتباط با کتابخانه ها حفظ شود، بستری که برای حضور محیا شده بخشی از نیاز ها را برطرف می کند در سال جاری شاهد کتابخانه های متفاوتی در شیراز و در سطح استان خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان این رویداد ملی در فارس قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه