English

استاندار فارس مطرح کرد؛

انعقاد تفاهم‌نامه ی سه جانبه در جهت خدمات‌رسانی مطلوب به عشایر

استاندار فارس گفت: تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای میان اداره کل عشایری استان، اداره کل برنامه و بودجه فارس با دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ منظور ارائه خدمات مطلوب به عشایر در حوزه‌های گوناگون تا پایان خردادماه سال جاری منعقد شود.

انعقاد تفاهم‌نامه ی سه جانبه در جهت خدمات‌رسانی مطلوب به عشایر
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای عشایر استان با تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی «ره» خواستار تداوم برگزاری جشنواره زکات و فرهنگ‌سازی در این حوزه شد.

وی خواستار فرهنگ‌سازی پیرامون سنت حسنه زکات در جامعه شد و اظهار کرد: پروردگار متعال همواره بر این موضوع تاکید دارد که پرداخت زکات موجب برکت اموال می‌شود.

ایمانیه غیرت عشایر توانمند استان فارس را شایسته الگوسازی دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر در میدان عمل و در مقیاس وسیع‌تری بهره‌مند شویم و با اتخاذ این راهکار در راستای هویت‌سازی آنها گام برداریم.

استاندار فارس از تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن هویت جوانان ایران اسلامی خبر داد و افزود: عشایر ریشه‌دار استان فارس و ایران اسلامی از پیشینه درخشانی در تاریخ برخوردار هستند و با اتخاذ راهکارهای آموزشی و فرهنگی می‌توان بر عزت نفس و ارزش‌مداری جوانان افزود.

او از آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی سپاه و سایر دستگاه‌های مسئول خواست تا دوره‌های فرهنگی و اعتقادی برای ارتقاء میزان دانش معرفتی و اعتقادی معلمان عشایر و بهورزان برگزار کنند.

وی دستاورد این دوره‌های آموزشی را ارتقای سطح دانش اعتقادی و معرفتی معلمان و بهورزان اعلام کرد و افزود: در سال جاری برای حداقل۲۰۰ نفر دوره‌های غنای فرهنگی برگزار می‌شود.

به‌گفته نماینده عالی دولت در استان فارس، عدم‌دسترسی عشایر به آب آشامیدنی مطلوب قابل‌قبول نیست و این چالش با تمهیدات آبفا استان و سازمان امور عشایر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید برطرف شود.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای میان اداره کل عشایری استان، اداره کل برنامه و بودجه فارس با دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به عشایر در حوزه‌های مختلف تا پایان خردادماه سال جاری منعقد شود. راه‌اندازی اورژانس عشایر، کتابخانه عشایر، اختصاص سهمیه آرد و نان از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در جلسه شورای امور عشایر به آنها اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه