English

استاندار فارس تاکید کرد؛

استفاده از فضاهای طرح های نهضت ملی مسکن در ترویج کتاب و کتابخوانی

استاندار فارس بر لزوم استفاده از فضاهای طرح های نهضت ملی مسکن در ترویج کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید همراه با کتابخانه ساخته شوند و هر مجتمع همزمان با کتابخانه آن به بهره‌برداری برسند.

استفاده از فضاهای طرح های نهضت ملی مسکن در ترویج کتاب و کتابخوانی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد هادی ایمانیه در حاشیه آیین استانی گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در جوار آرامگاه سعدی شیرازی برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان فارس در امر کتاب و کتابخوانی گفت: از فارس توقع است در تمام جنبه هایی که به حوزه فرهنگ مرتبط است، بویژه در حوزه کتاب سرآمد باشد.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه خوشبختانه امسال ۱۰ برگزیده ملی از استان فارس مورد تقدیر قرار گرفته اند، افزود: اقدامات خوبی در مدت یکسال گذشته در امر کتاب و کتابخوانی اتفاق افتاده است. شیراز با این سابقه فرهنگی و هنری از داشتن کتابخانه مرکزی محروم بود که با همکاری دولت سیزدهم و مصوبه هیات دولت در سفر دوم برای احداث این کتابخانه، این کمبود نیز جبران می شود.
 
ایمانیه در ادامه به موضوع نذر کتاب اشاره داشت و گفت: نذر کتاب ابداع و ابتکار استان فارس بود؛ تا کنون ده ها هزار کتاب در قالب این طرح اهدا شده است که مورد استفاده کتابخانه ها قرار می گیرد. 
 
وی همچنین به کتابخوانی و کتابخانه عشایر اشاره کرد و افزود: کشور ما به تولیدات ناشی از زحمات عشایر عزیز وابسته است و انجام اقدامات فرهنگی متناسب با شرایط ایشان، وظیفه دولت است لذا برای اولین بار در کشور در استان فارس از این قشر از خدمت کتاب و کتابخوانی برخوردار شدند؛ چندین اردوی مختلف ویژه عشایر برای کتابخوانی برگزار شده است.
 
نماینده عالی دولت در ادامه تصریح کرد: اصرار بنده بعنوان مدیریت استان، ساخت کتابخانه همزمان با ساخت منازل مسکونی است؛ در واقع به ازای حدود ۳ هزار منزل مسکونی، احداث یک کتابخانه دور از انتظار نیست. 
 
وی به بازدید اخیر خود از برخی کتابفروشی ها اشاره کرد و گفت: پیشنهاد کردم تعدادی از کتابفروشی ها پیش قدم شوند و کتاب‌هایی که پس از فروش از نظر فیزیکی سالم و تمیز هستند را پس گرفته و با قیمت پایین تری به مشتریان خود عرضه کنند. این اقدام هم رونق خوبی برای کتابفروشی ها ایجاد می کند هم برای ترویج و تسهیل در امر کتابخوانی تاثیر گذار است.

استاندار فارس به اهمیت توجه به نقش و جایگاه کتابداران نیز تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم کمک کنیم دوره های آموزشی به شکل مستمر برای این عزیزان برگزار شود درصورتی که نقش کتابدار منحصر به توزیع باشد، بدون اطلاع از محتوای کتاب، وی انسان موفقی در حوزه خود نخواهد بود‌ در صورتی که بتوانیم نهضتی ایجاد کنیم تا ابتدا خودشان مطالعه و چکیده مفاهیم را به دیگران کمک کنند قطعا در توسعه کتابخانه ها و فرهنگ کتابخوانی موثر است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، خواستار ترویج اهدای کتاب به عنوان یک فرهنگ شد و تصریح کرد: علاوه بر اهدای کتاب می توانیم اهدای صنایع دستی را در قالب هدیه رونق دهیم؛ که ماحصل زحمات دستان توانمند و هنرمند هم استانی های عزیز ماست نیز برای رونق تولید و ادامه حیات این محصولات نیز اثر بخش است.
 
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان بر توجه ویژه مدیریت استان بر توسعه کتابخانه های سیار تاکید کرد و گفت: ایجاد و توسعه کتابخانه های با جدیت پیگیری می شود؛ از خیرین می خواهیم تا در این زمینه به ما کمک کنند تا این کتابخانه های سیار به شکل گردشی در بین چند روستا چرخش داشته باشند تا مردم چند روستا از نعمت کتاب استفاده کنند.

در پایان این آئین علاوه بر اینکه از برترین های کتاب، کتابخوانی و کتابداری تقدیر شد، لوح تقدیر استاندار فارس به عنوان رئیس برتر در بین انجمن کتابخانه های کشور به ایشان اهدا شد. همچنین انجمن کتابخانه های عمومی استان به پاس درایت، فعالیت و اهتمام محمدهادی ایمانیه در توجه به کتابخانه ها و حوزه های مرتبط با کتابخوانی لوح تقدیری به نماینده عالی دولت در فارس تقدیم کردند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه