English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد:

جوجه ریزی پنج میلیون قطعه ای در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر پنج میلیون و ۱۴۱ هزار و ۹۰ قطعه جوجه‌ریزی در این شهرستان انجام شد.

جوجه ریزی پنج میلیون قطعه ای در بیضا

به گزارش خبرگزاری موج فارس، صدیقه مویدی درباره وضعیت جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی توضیح داد: در هفت ‌ماهه نخست امسال وضعیت جوجه ریزی به همت مرغداران مطلوب بوده است به ‌نحوی‌که این شهرستان علاوه بر تأمین مرغ مورد نیاز این استان بخشی از نیاز بازار استان‌های هم‌جوار را نیز تأمین می‌کند.

وی برآورد کرد: با این تعداد جوجه ریزی، ۹ هزار و ۷۴۸ تن گوشت مرغ آماده طبخ در شهرستان تولید شود که از فروردین ماه تاکنون در حال عرضه به بازار مصرف می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطر نشان کرد: آمار جوجه‌ ریزی گوشتی در مهرماه امسال ۹۲۱ هزار و ۲۸۰ قطعه، و دهه اول آبان ماه ۱۳۵ هزار و ۳۶۰ قطعه بود.

به گفته وی این جوجه ها بترتیب از سویه آرین، سویه رأس و سویه کاب هستند.

مویدی تصریح کرد: این شهرستان با ۶۳ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال و ظرفیت سالانه ۱۷ هزار تنی تولید گوشت مرغ حائز رتبه دوم استانی است.

این مقام مسئول بیان کرد: قرارگاه امنیت غذایی شهرستان یکی از موضوعات مهمی است که به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود و نظارت بر تولید مرغ، توزیع و تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران مورد تاکید این مدیریت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه