English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا:

برداشت یاقوت های سرخ بیضا ادامه دارد/پیش بینی تولید بیش از ۶ هزار تن محصول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با بیان اینکه برداشت انار از سطح ۴۶۰ هکتار باغ های این شهرستان آغاز شده است، گفت: بر اساس پیش بینی ها، بالغ بر ۶۹۰۰ تن انار تولید می شود که نسبت به سال قبل ۶۰۰ تن افزایش دارد.

برداشت یاقوت های سرخ بیضا ادامه دارد/پیش بینی تولید بیش از ۶ هزار تن محصول

به گزارش خبرگزاری موج فارس، صدیقه مویدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، اظهار کرد: برداشت دستی انار از ابتدای مهرماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ مهمترین ارقام انار تولیدی در بیضا شامل: انار شیرین، ترش، می‌خوش، اتابکی و رباب است.

مویدی با اشاره به اینکه کرم گلوگاه انار آفت عمده این محصول است افزود: کارشناسان حفظ نباتات جهاد کشاورزی ضمن برگزاری کلاس های آموزشی و ترویج مبارزه غیرشیمیایی جهت ردیابی و شکار این آفت در سطح یک هکتار از انارستان های این شهرستان اقدام به نصب تله فرمونی بصورت رایگان نمودند.

او تصریح کرد: علاوه بر تازه خوری، بخشی از محصول تولید شده برای تهیه آب انار، رب، ترشی، سرکه و لواشک انار و بخشی در صنایع برای رنگ‌رزی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه کرم استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطر نشان کرد: با توجه به نبود صنایع فرآوری و تبدیلی در شهرستان، سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار سودآور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه