English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی تولید زیتون در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا پیش بینی کرد: ۴۷۸۱ تن محصول زیتون از باغ های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

افزایش ۱۴ درصدی تولید زیتون در بیضا

به گزارش خبرگزاری موج فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه سطح باغ های بارور زیتون شهرستان ۶۱۳ هکتار است افزود: برداشت این میوه پرطرفدار از اواسط شهریور ماه با ارقام کنسروی شروع شد و تا اواخر آذر ماه آتی با برداشت ارقام روغنی به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۳۵ هکتار از باغ های زیتون این شهرستان به ارقام کنسروی و قریب به ۲۷۸ هکتار نیز به ارقام روغنی اختصاص دارد.

به گفته مویدی: ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسروالیا و فیشمی از مهمترین ارقام زیتون موجود در شهرستان بیضا است.

او اظهار کرد: عمده کار فرآوری و برداشت زیتون با استفاده از نیروی انسانی و به صورت یدی انجام می‌گیرد که اشتغالزایی بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: کشت و توسعه باغ های زیتون به عنوان محصولی کم آب بر و در راستای صرفه جویی و افزایش بهره وری از منابع آبی و خاکی به کشاورزان شهرستان بیضا توصیه می شود.

مویدی بیان کرد: روغن استحصال شده از بهترین روغنهای زیتون کشور محسوب می شود که علاوه بر بازار داخلی به کشورهای اروپایی صادر می گردد.

وی تشریح کرد: این روغن به علت دارا بودن چربی‌های غیر اشباع و آنتی اکسیدان‌های قوی، از بروز بیمارهای قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه