English

فرمانده کل ارتش:

مکتب شهید صیاد شیرازی ورای تاکتیک‌های نظامی و دفاعی است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی دارای مکتب بود، گفت: مکتب او بسیار بالاتر از مسائل نظامی و دفاعی است و جامعه و به ویژه مسئولان به این فرهنگ نیاز دارند.

مکتب شهید صیاد شیرازی ورای تاکتیک‌های نظامی و دفاعی است
به گزارش خبرگزاری موج

، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز دوشنبه در همایش علمی اندیشه های دفاعی نظامی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت این است که جامعه ما به گسترش فرهنگ شهادت سخت نیازمند است به دلیل اینکه شهادت بُرنده ترین سلاح ما دربرابر ظلم و ستم به شمار می رود.

وی با بیان اینکه باید به الگو سازی و الگو گیری توجه کنیم، اضافه کرد: شهدا الگوهای بسیار خوب و قابل دسترسی برای جامعه ما هستند بر همین اساس معتقدم شهید صیاد شیرازی دارای مکتبی است که بسیار بالاتر از مسائل نظامی و دفاعی است.

فرمانده کل ارتش افزود: وقتی به سیره و عملکرد شهید صیاد شیرازی نگاه می کنیم می بینیم که جامعه ما و بویژه مسئولان بسیار نیازمند این مکتب و فرهنگ هستند که اگر این فرهنگ و الگو گیری درست انجام می شد شاید بسیاری از مشکلات امروز را در کشور نداشتیم.

سرلشکر موسوی ادامه داد: وقتی رفتار، سیره و عملکرد شهید صیاد را مطالعه می کنید به خدا باوری، دین محوری، تقوا، خودسازی، نظام مند بودن و با برنامه حرکت کردن و خستگی ناپذیری و حرکت علمی، شجاعت و هم‌افزایی و وحدت طلبی را در رفتار او می یابید.

وی گفت: سپهبد صیاد شیرازی به دنبال هم‌افزایی و هم‌گرایی بود تا با همکاری، بهترین نتیجه را در میدان کسب کند.

فرمانده کل ارتش خدا باوری و حرکت در راستای رضای خداوند متعال را ویژگی بارز رفتار شهید صیاد شیرازی عنوان کرد و گفت: او به گره گشا بودن نماز اول وقت باور داشت و به شدت به این مهم پایبند بود. شهید صیاد همه برنامه های خود را بر اساس نماز و زمان نماز تعیین می کرد.

وی افزود: اگر صفات مومن از نگاه حضرت امام علی (ع) را مد نظر داشته باشید می بینید که شهید صیاد الگوی مسلم از یک مومن از منظر امام علی (ع) بود.

سرلشکر موسوی، زمان و عمر را مهمترین سرمایه انسان دانست و گفت: شهید صیاد شیرازی برای لحظه لحظه عمر خود برنامه داشت و آماده جوابگویی در پیشگاه خداوند متعال برای این سرمایه عظیم بود.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: همه ما مسئولان باید شهید صیاد شیرازی را الگو قرار داده و برای لحظه لحظه دوران مسئولیت خود برنامه داشته باشیم و آماده پاسخگویی در پیشگاه پروردگار و ملت ایران باشیم.

سرلشکر موسوی شهید، صیاد شیرازی را یکی از با دانش ترین افسران ارتش دانست و گفت: زمانی که دوران مسئولیت این شهید بزرگوار را در جنگ مطالعه می کنیم استفاده از علم و دانش را در لحظه لحظه مدیریت او مشاهده می کنیم. او منافع جمعی را بر منافع فردی اولویت می داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه