English

سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به خبرگزاری موج؛

نیروهای دریایی در پایش و مراقبت از حضور نیروهای بیگانه قدرت و تسلط لازم دارند

سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به حمایت وزارت دفاع از نیروهای دریایی سپاه و ارتش گفت: نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران قدرت و تسلط لازم برای پایش و مراقبت از حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس و دریای عمان را دارد

نیروهای دریایی در پایش و مراقبت از حضور نیروهای بیگانه قدرت و تسلط لازم دارند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سردار رضا طلائی نیک روز سه شنبه در نشست خبری با تسلیت شهادت سید رضی موسوی مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه به جنایات رژیم صهیونیستی داده می شود  تا چنین اقداماتی را دگر بار مرتکب نشود.

وی با بیان اینکه با گذشت ۴ سال از شهادت سردار سلیمانی گفت: پس از ۴ سال دشمنان نتیجه معکوس گرفتند در این ۴ سال آرمان‌ها و الگوی مقاومت در منطقه و حتی در جهان رشد کرد و بر خلاف هدف رژیم صهیونیستی و آمریکا جبهه مقاومت به طور خودجوش قدرت بیشتری نسبت به ۴ سال قبل پیدا کرد.

طلایی نیک خاطرنشان کرد: مکتب دفاعی حاج قاسم زنده و پویاست و شهادت شهید سلیمانی هم نتوانست موفقیتی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه داشته باشد‌.

سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به اینکه  ناکامی ها و شکست های ۸۰ روزه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ ۸۰ روزه برای همگان آشکار شده است، تصریح کرد: طوفان الاقصی که محصول ۸۰ سال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بود از روز تولد پیروز به دنیا آمد و این رژیم قادر به جبران این پیروزی تاریخی نبود و نخواهد بود.

وی ادامه داد: در غزه دو جبهه بشریت و مقاومت و جبهه جنایت و شکست صهیونیست ها را شاهد هستیم که جبهه بشریت و مقاومت پشتیبان غزه و مردم فلسطین شده است‌.

سردار طلایی نیک در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه وزارت دفاع تا چه میزان مجموعه نیروی دریایی را در خلیج فارس و دریای عمان به منظور تامین امنیت منطقه پشتیبانی می کند، گفت:  نیروهای دریایی جمهوری  اسلامی ایران  قدرت و تسلط لازم برای پایش و مراقبت از حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس و دریای عمان را دارد و که این نیرو در مراحل مختلف این پایش و مراقبت از نیروی های بیگانه را نشان داد. 

وی افزود: نیروی دریایی ارتش و سپاه با توجه به حوزه ماموریتی از سوی وزارت دفاع با تامین و تجهیز شناورها و تسلیحات شناوری حمایت می شوند و حسب نیاز تجهیزاتی مانند سامانه های راداری، سامانه های رهگیری، سامانه های شناسایی و سامانه های ترکیبی مانند موشک کروز   که اخیرا تحویل دهی شد و قابلیت شلیک از روی ساحل، دریا و خشکی را دارد، به آنها ارائه می شود.

وزارت دفاع همچنین متناسب با نیاز و متناسب با برنامه عملیاتی و تقویت نیروی دریایی، کار پشتیبانی از ارتش و سپاه را انجام می دهد.

 

رویکردهای علمی بدیع شهید فخری زاده ادامه دارد

سخنگوی وزارت دفاع درباره آخرین  وضعیت پرونده شهید فخری زاده، بیان کرد: ترور ناجوانمردانه دکتر شهید فخری زاده ابعاد گوناگون داشت که یک بعد آن پیگیری قضایی آن است و وزارت دفاع هم هر چه لازم بود در زمان مقتضی در اختیار دستگاه قضایی قرار داد.

وی ادامه داد: درباره بعد امنیتی آن، هرچند صهیونیست ها بزدلانه مسئولیت این ترور را برعهده نگرفتند اما شواهد نشان از نقش این رژیم جعلی دارد.

طلایی نیک با اشاره به صحبت های رهبری مبنی بر ادامه دار بودن راه شهید فخری زاده گفت: دولت در ۱۴ حوزه بدیع و نوظهور رویکردهایی را که شهید فخری زاده شروع کرده بود با کمک دانشمندان ۱۰۰ دانشگاه کشور دنبال می کند مانند واکسن های دامی که به مرحله تولید رسید.

 

 

فرافکنی های آمریکا برای جبران کاستی‌هاست

طلایی نیک در واکنش به ادعای آمریکا که ایران در حمله پهپادی به کشتی رژیم صهیونیستی نقش مستقیم داشته است، گفت: فرافکنی های آمریکا موضوع جدیدی نیست و حضور بیگانگان در دریای عمان و هند و خلیج فارس همواره تحریک آمیز بود و نه تنها امنیتی برای منطقه به همراه نداشته بلکه مخل امنیت منطقه است. آمریکا از این فرافکنی ها برای جبران برخی کاستی ها استفاده می کند و اینگونه ادعاها صرفا جنبه تبلیغاتی و ماهیت روانی دارد.

 

رژیم صهیونیستی با شهادت ۲۰هزار زن، کودک و سالخورده نفرت جهانی را علیه خود تشدید کرد

سخنگوی وزارت دفاع همچنین درباره آینده جنگ غزه اظهار کرد: آینده این جنگ به تحولات میدانی و فرامیدانی وابسته است عوامل گوناگون در سرنوشت جنگ غزه نقش دارند که نقش اصلی را جبهه مقاومت و مقاومت مردم ایفا می کند.

وی افزود: در ۸۰ روز گذشته رژیم صهیونیستی دستاوردی نداشته و فقط با شهادت ۲۰ هزار کودک،زن، جوان و سالخوردگان نفرت جهانی را علیه خود تشدید و سرعت شکست و فروپاشی خود را تقویت کرده است. اینکه مقاومت پیروز خواهد شد روشن است و اینکه صهیونیستی ها باید تاوان سنگینی بپردازند بر همگان پیداست.

 

ایران در زمان و مکان و با روش مناسب به ترور شهید موسوی پاسخ می‌دهد

سردار طلایی نیک در پاسخ به اینکه آیا جمهوری اسلامی به ترور شهید موسوی مستقیم پاسخ خواهد داد، گفت: رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت تروریستی را خواهد داد و واکنش و پاسخ ما به آن در زمان و مکان و روش مناسبی انجام می شود که موجب تحقق اهداف رژیم نشود. بلکه یک واکنش قاطع و اثر بخش برای ناکام تر کردن رژیم در اهداف این چنین ترورهاست؛ رژیم صهیونیستی چون دستاوردی در جنگ نداشته و با داختلافات شدید در میان مردم خود مواجه است و حتی حامیانش در آمریکا و اروپا هم اعتراضات و انتقادات خود را اعلام می کنند، این درماندگی رژیم صهیونیستی است؛ لذا اجازه هیچ گونه بهره برداری سیاسی به رژیم صهیونیستی در پاسخ به این ترور داده نمی شود.

 

بیشتر بخوانید:

شهید سیدرضی موسوی مجاهدتی سلحشورانه و خستگی‌ناپذیر داشت

یکی از مستشاران سپاه در سوریه به شهادت رسید

سپاه پاسداران درباره شهادت سیدرضی اطلاعیه صادر  کرد

صهیونیست‌ها تاوان به شهادت رساندن سردار موسوی را خواهند داد

سردار موسوی چگونه ترور شد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه