English

معاون سیاسی وزارت کشور:

انتخابات الکترونیکی زمان شمارش آرا را کاهش می دهد + فیلم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شمارش آرا در انتخابات به ویژه در کلان شهرها مانند تهران بسیار وقت گیر بود اما با الکترونیکی شدن شمارش آرا این زمان کاهش می یابد.

انتخابات الکترونیکی زمان شمارش آرا را کاهش می دهد + فیلم
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزارت کشور پس از ثبت رای خود در صندوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله نخست برابر قانون یک هشتم حوزه های انتخابیه دو کرسی به بالا  مصوب شد در چهار حوزه جمع بندی که از نظرات مردم، مجریان و ناظران گرفته شده بود چند شاخصه ویژه برای برگزاری این شکل انتخابات جمع آوری شد.

وی افزود: صرفه جویی در وقت، هزینه و همچنین سهولت در رای دادن، دقت بالا و امنیت خوب امتیازاتی بودند که با الکترونیکی شدن  انتخابات در برخی شعب بدست آمد و مقرر گردید  در دور دوم نیز جاهایی مثل حوزه انتخابیه تهران حدود ۳هزارو ۷۰۰ شعبه دارد، انتخابات الکترونیکی انجام شود.

 معاون سیاسی وزارت کشور بیان کرد: انتخابات مجلس در این دوره در تهران، شیراز، کرمانشاه، ملایر، آبادان ، تبریز و قائمشهر  به صورت الکترونیکی برگزار شود.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی ظرفیت ما در ستاد انتخابات وزارت کشور این است که می‌توانیم در انتخابات بعدی به سمت انتخابات تمام الکترونیکی برویم و از این فناوری استفاده کنیم زیرا اینگونه مردم خیلی راحت‌تر در انتخابات شرکت می‌کنند .

وی افزود:  در شهر تهران در دوره‌های قبلی تا بیش از ۳ روز شمارش آرا طول می‌کشید و در مرحله اول شاهد بودیم  که ۳۵۰۰ داوطلب حضور داشتند و بررسی ۳۰ کرسی تهران رقابت می‌کردند که واقعاً هم رای دادن و هم شمارش آرا وقتگیر بود .

شاهچراغی عنوان‌کرد: به دلیل اینکه این آرا امانت مردم هستند بزرگترین و بیشترین دقت در شمارش آرا توسط صندوق الکترونیکی صورت میگیرد و این دستگاه این وضعیت را دارد که آرا را به خوبی و با حفظ مخفی شمارش کند و هیچکسی نمی‌داند که چه کسی به چه کسی رای داده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص مرحله شمارش آرا توسط صندوق الکترونیکی عنوان کرد: پس از اخذ رای دستگاه با حضور ناظران، فرمانداران و اعضای شعبه باز می شود و  آراء ثبت شده و از آن استخراج می‌گردد.

وی گفت: از طرفی کاغذهایی هم که در داخل صندوق گذاشته می‌شود استخراج شده و در پاکت نگهداری و تطبیق داده می‌شود لذا دعا کنیم که با کمک متخصصین داخلی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی این صندوق‌های الکترونیکی را برای دوره‌های بعد کامل‌تر کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه