English

نایب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

آرایش سیاسی مجلس دوازدهم در گرو نتایج انتخابات دور دوم است

یک فعال سیاسی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس، گفت: وقتی قرار است ۴۵ کرسی در این مرحله تعیین‌تکلیف شود؛ یعنی آرایش سیاسی، ساختار ائتلاف‌ها و حتی انتخاب رئیس مجلس در گرو نتایج این مرحله است.

 آرایش سیاسی مجلس دوازدهم در گرو نتایج انتخابات دور دوم است

حسین کنعانی‌مقدم درباره اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در این مرحله تکلیف ۴۵ کرسی مجلس مشخص خواهد شد و  ۹۰ نامزد انتخاباتی با هم رقابت می‌کنند. این تعداد نماینده می‌تواند آرایش سیاسی مجلس را تغییر دهد و حتی تعیین رئیس مجلس و ساختار فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها را نیز متأثر کند و به کارآیی مجلس بینجامد.

وی افزود: ۴۵ نفر تعداد کمی نیست، آنها می‌توانند با منتخبین دور اول، ائتلافی را شکل داده و آرایش سیاسی مجلس را تغییر دهند. لذا حضور مردم در مرحله دوم انتخابات بسیار مهم است. به قول قدیمی‌ها کار را که کرد آنکه تمام کرد. مردم ایران در دور اول حماسه‌ای خلق کرد که برای تکمیل آن باید در دور دوم حضور بیشتری هم داشته باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به تلاش برای تحقق یک مجلس قدرتمند، تصریح کرد: مجلس قوی داشتن به شعار دادن نیست. این مسئله بستگی به سایر مؤلفه‌های قدرت دارد که باید در کشور محقق شود. قدرتمند شدن کشور هم فقط به مجلس بستگی ندارد، کل نظام باید در این مسیر حرکت کند. دستیابی به قدرت سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم زمانی محقق می‌شود که مردم در صحنه حضور داشته باشند و مشارکت کنند.

کنعانی‌مقدم درباره مهم‌ترین برنامه مجلس دوازدهم اظهار کرد: مجلس باید به سمتی حرکت کند که کارآمد باشد و بیش از هر چیزی مسئله اقتصاد، معیشت و همچنین اجرای برنامه پنج‌ساله هفتم را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه