English

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

سازمان‌های مردم‌نهاد ایرانی باید با سازمان‌های مردم‌نهاد جهانی ارتباط بگیرند و فشار جهانی علیه اسراییل را افزایش دهند

معاون حقوقی رئیس‌جمهور، محمد دهقان، در جلسه هیئت وزیران اعلام کرد که اسرائیل بارها جنایات بین‌المللی را ارتکاب کرده است و دیوان کیفری بین‌المللی باید به این جنایت‌ها پاسخ دهد. وی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد با یکدیگر و سایر کشورهای جهان برای افزایش فشار علیه اسرائیل شد.

 سازمان‌های مردم‌نهاد ایرانی باید با سازمان‌های مردم‌نهاد جهانی ارتباط بگیرند و فشار جهانی علیه اسراییل را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در جلسه هیئت وزیران و در حاشیه آن، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور ایران، به خبرنگاران گفت: تعداد زیادی بار اعلام شده است که اسرائیل تمام جنایات بین‌المللی از جمله نسل‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت را که در اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی مندرج است، ارتکاب کرده است و دیوان کیفری نیز با توجه به شکایت فلسطین در سال ۲۰۱۸، صلاحیت رسیدگی به این جنایت‌ها را دارد.

وی افزود: بهانه‌ای که دیوان کیفری بین‌المللی برای عدم توانایی مالی در تحقیقات بهره می‌برد، بهانه‌ای بی‌اساس است. اگر صحبت‌ها درست باشد، کشورهای اسلامی با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند منابع مالی مورد نیاز برای تحقیقات را تأمین کنند.

دهقان با اشاره به قصد سازمان‌های مردم‌نهاد ایران برای جمع‌آوری امضاء، گفت: NGO ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در ایران در حال تلاش برای جمع‌آوری امضاءهای میلیون‌ها نفری هستند تا سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی، جنایتکاران علیه بشریت و جنایتکاران نسل‌کش، توسط دیوان کیفری بین‌المللی محاکمه شوند.

وی وظیفه دیوان بین‌المللی دادگستری را در رسیدگی به نقض تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی توسط اسرائیل بر عهده دانست و افزود: این دیوان به عنوان بالاترین محکمه وابسته به سازمان ملل متحد باید در این موضوع دخالت کند و اسرائیل را محکوم کند تا از جنایات خود در غزه دست بردارد.

دهقان همچنین بیان کرد که پایان جنگ در غزه نباید مانعی برای پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی باشد و افزود: جلساتی با سازمان‌های مردم‌نهادی که در حوزه حقوق فعالیت می‌کنند، برگزار شده است. از آنان خواسته‌ایم که در ابتدا با یکدیگر همکاری کنند و سپس با سازمان‌های مردم‌نهاد آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی ارتباط برقرار کنند تا فشار جهانی علیه اسرائیل افزایش یابد و بهای حقوقی جرائم آن را بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه