English

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

قصد احمقانه فرماندهان نظامی صهیونیست برای ورود با تانک و نفربر به جنگ شهری

محسن رضایی در برنامه «به افق فلسطین»، لباس بسیج را به عنوان نماد آمادگی تعریف کرد و از تشکیل اتاق مشترک نیروهای مقاومت در منطقه و ایده تشکیل ارتش اسلامی سخن گفت.

قصد احمقانه فرماندهان نظامی صهیونیست برای ورود با تانک و نفربر به جنگ شهری

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی در برنامه تلویزیونی "به افق فلسطین" حضور یافت و در پاسخ به یک سوال درباره دلایل استفاده از لباس بسیج، گفت: لباس بسیج نشان از آمادگی ماست. ما همیشه باید آماده باشیم. ما به دنبال جنگ نیستیم، اما هیچ هراسی از آن نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل اتاق مشترک نیروهای مقاومت، اظهار کرد: اکنون ما در میدان نبرد شاهد تأثیر تشکیل اتاق مشترک محور مقاومت هستیم که حزب‌الله ۳ لشکر اسرائیل را در شمال زمین‌گیر کرده است و تشکیل این اتاق، هماهنگی عملیاتی و توانایی رزم مقاومت را به طور واضح ارتقا می‌دهد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی درباره ایده تشکیل ارتش اسلامی، تأکید کرد: شاید ۱۰ یا حتی ۵ سال قبل این ایده عملی نبود، اما امروز کشورهای اسلامی با استقلال بیشتری از آمریکا حرکت می‌کنند. وحدت آن‌ها با یکدیگر بیشتر از گذشته شده است و با قساوت‌های اسرائیل و عزم آمریکا برای بازگشت به منطقه، این ایده عملی شده است.

رضایی با بیان این‌که "آمریکا نگران پر شدن خلا حضورش در منطقه با روسیه، چین و کشورهای خود منطقه است"، ادامه داد: سه سناریو در پیش روی منطقه غرب آسیا وجود دارد؛ اول اینکه آمریکا برگردد و با قدرت عمل کند، دوم پر شدن جای آمریکا توسط چین و روسیه و سوم هماهنگی و اتحاد کشورهای منطقه برای تأمین امنیت و توسعه خودشان.

وی با اشاره به نظم جدید در پیش روی منطقه، گفت: مسائل آینده کشورهای اسلامی را به هم نزدیکتر می‌کند. امروز شاهد تحولاتی در کشورهایی مانند عربستان و مصر هستیم و خطا درک نکردن نتانیاهو و بایدن این تغییرات است؛ البته در مورد غزه، انتظار بیشتری از کشورهای منطقه و مسلمانان وجود دارد.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کشورهای عربی با نظم جدید و تغییرات همراه خواهند شد، گفت: حادثه غزه محدود به امروز نیست و این رویداد نقطه عطف و آغاز رویدادهای بزرگ در غرب آسیا خواهد بود و این تغییرات به تدریج رخ می‌دهند.

وی افزود: بایدن و نتانیاهو برای نجات اسرائیل و آمریکا در کنار یکدیگر هستند. نجات اسرائیل به این دلیل است که به قول خود نتانیاهو، جنگ دوم پس از سال ۱۹۴۸ شروع شده است و نجات آمریکا به این دلیل است که انرژی غرب از این منطقه تأمین می‌شود و در صورت قطع انتقال انرژی، بحرانی خواهد بود. بنابراین طبق منطق آن‌ها، این منطقه باید ناامن باشد تا صنعتی نشود و کشورهای منطقه از نفت استفاده نکنند، بلکه آن را به سوی اروپا و آمریکا صادر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راهبرد نظام سلطه برای فلسطین، گفت: پس از جنگ جهانی دوم، تنها جایی که اشغال نشد، فلسطین بود که با توجیه دروغ بزرگ غرب در دفاع از ملت یهود قرار گرفت. در حالی که دلایل اصلی این اشغال، مقابله با اسلام و جلوگیری از بازیابی قدرت کشورهای بزرگ و قدرتمندی مانند ایران، ترکیه و مصر است.

رضایی افزود: موضوع دوم نفت است و آن است که اگر کشورهای منطقه صنعتی شوند، نفت برای صادرات به غرب باقی نخواهد ماند؛ بنابراین اسرائیل نقش ضدتوسعه‌ای برای غرب در خاورمیانه بازی می‌کند. موضوع سوم هم ایجاد پل و گذرگاه از طریق اسرائیل برای دسترسی به شرق است.

وی با تحلیل برنامه آمریکا در منطقه غرب آسیا، گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان، عراق و خلیج فارس...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه