English

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو خواستار شد:

توجه به میراث ناملموس به ویژه مبادلات فرهنگی

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با تاکید بر ضرورت توجه به میراث جهانی خواستار توجه به میراث ناملموس به ویژه مبادلات فرهنگی شد.

توجه به میراث ناملموس به ویژه مبادلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، جینگ فنگ، معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو  در دومین نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات متقابل میان ادیان و معنویات در چهارچوب اطلس تعاملات فرهنگی در مسیر جاده ابریشم خاطرنشان کرد: امروز گرد هم آمده‌ایم تا در مورد میراث جهانی با تاکید بر ابنیه و آثار دینی و معنویت صحبت کنیم.

 

توجه به میراث ناملموس به ویژه مبادلات فرهنگی

وی ادامه داد: در این راستا سیستم میراث جهانی از نظر سایت‌های موجود در جاده ابریشم مهم است، این سایت‌ها با ادیان مختلف در ارتباط هستند.

فنگ تاکید کرد: مهم‌تر از مبادله کالا و تجارت در مسیر جاده ابریشم، توجه به مباحث غیرملموس است.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو گسترش ادیان در امتداد جاده ابریشم را مهم دانست و گفت: همانطور که دانش کاغذ از چین و مباحث مهندسی پل‌سازی و آیین‌های کشاورزی از آسیای میانه به سایر شهرهای در مسیر جاده ابریشم گسترش یافته است، شاهد تبادلات دوسویه‌ای از نظر دانش طب نیز در این مسیر هستیم.

وی با اشاره به تبادلات فرهنگی در مسیر جاده ابریشم با تاکید بر ضرورت توجه به میراث جهانی خواستار توجه به میراث ناملموس به ویژه مبادلات فرهنگی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه