English

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو تاکید کرد:

بهره‌مندی از جوانان در ارائه برنامه‌ هایی برای ترویج فعالیت‌ مرکز میراث جهانی

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو بر بهره‌مندی از جوانان در ارائه برنامه‌ هایی برای ترویج فعالیت‌ مرکز میراث جهانی تاکید کرد.

بهره‌مندی از جوانان در ارائه برنامه‌ هایی برای ترویج فعالیت‌ مرکز میراث جهانی

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  جینگ فنگ،  معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو  در ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث برای ثبت های زنجیره ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم و در سمینار آموزشی ثبت جهانی آثار باستانی و توسعه گردشگری با بیان اینکه در طول تابستان کمیته سالانه برای ثبت میراث جهانی تشکیل می شود، گفت: پرونده‌ها شامل سه مرحله است که یا ثبت می شود یا بر می گردد که باید تکمیل شود و یا اینکه رد می شود.

 

بهره‌مندی از جوانان در ارائه برنامه‌ هایی برای ترویج فعالیت‌ مرکز میراث جهانی

وی بابیان اینکه در هر حال این روند برای کشورهای مربوط چندین فایده دارد و آن اینکه برای نسل‌های آینده ارزش سایت مشخص می شود، گفت: از طرفی برنامه های مدیریتی تهیه می‌شود و کشورهای در حال توسعه از مشاوره بین المللی بهره مند می شوند.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با تاکید بر اینکه توسعه پایدار و میراث ماندگار در متن کنوانسیون‌جهانی قرار دارد، تصریح کرد: اهداف توسعه پایدار سازمان‌ملل می گوید که همه کشورها باید تلاش خود را برای حفاظت و ماندگاری و میراث جهانی به کار ببرند.

فنگ ادامه داد: بنابراین در سال‌های اخیر کمیته، مقوله چشم انداز فرهنگی و استراتژی جهانی را تصویر کرده و بر چشم‌انداز شهری را نیز تائید کرده است و از همین رو با ساختن آسمان‌خراش‌ها مخالفت شد.

وی با اشاره به اینکه هر فرآیند شهری‌سازی در جهان تاثیرات بازگشت ناپذیر دارد، عنوان کرد: شهرها مهم‌ترین تولید کننده اقتصادی و اجتماعی هستند.

فنگ به انتشارات کمیته در خصوص حفاظت از چشم‌انداز شهری اشاره و بیان کرد: علاوه بر انتشارات برنامه‌ای برای ترویج فعالیت‌های میراث جهانی داریم که جلساتی را برای جوانان تشکیل می دهیم و محتوای آموزشی در اختیار جوانان قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر